AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
1.454

Godd-Bye BMW...!

Sida 1 av 2
Ki
620
Kidde
BMW 520d x Drive M Sport -16
Då sålde man 530:n igår. Får se vad det blir nu. Antagligen en 245:a eller nåt annat kul...:-) Åtminstone över vintern sen kanske det blir en Beemer igen. Ville bara tacka för en otroligt bra sida och tacka alla hjälpsamma människor på forumet. Kommer givetvis att kolla på Power varje dag när möjligheten finns, men är som sagt utan Beemer nu...
Tack än en gång!!
/Kidde

Åtta burkar är fler än fyra...
Svikare! =)))
Då hörs vi efter vintern då! ;)

/Manray/
Du återvänder nog till BMW ska du se, själv har jag köpt mig en 528i-83 att ha som vinterbil, blir lite skojigare än den V***o 360 jag körde förra vintern :D

Es
67
Essen
M3 E92 -08
X1 E83 -14
Sådana här saker får ju en att undra om man återvänder över huvudtaget: Länk

...men jag kanske är ensam att hålla med?
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Essen...kul länk!
Håller med! nya Z ser rent ut sagt märklig ut! 7:an är inte så vacker den heller...
Kidde, Kidde, Kidde!!!
Du kommer att ångra dig. Jag vet en som har en sådan där framhjulsdriven rackare till salu från -88, kanske kan vara något?

Mvh.
Micke Olsson
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Men Kidde då, nu har du väl agerat lite väl förhastat? Jag tror du kommer att ångra dig...din E34:a som var så vacker!?
Ki
620
Kidde
Hej allihopa!!
Visst kommer jag att ångra mig, frågan är bara när...

Manray:
U never know:-)

Micke Olsson:
Vadå för framhjulsdriven rackare??

MalteK:
Har också försökt att leta upp nån billig Beemer att åka med ett tag men inte hitttat nån tyvärr...

Wolv:
Man tackar för den komplimangen!! :-)) Förhastat och förhastat, det var en go bil helt klart!! Jag ska iaf försöka hitta en billig bil att åka med över vintern, sen får vi se. Har ju ett båtintresse också och anledningen att jag sålde bilen i första skedet var att jag ville ha en E 36:a. Nu är det däremot en större båt som hägrar. Jag har funderat om sådär en 5-6 gånger/dag och det är svårt vad man ska satsa på. Har ju ett oerhört stort bilintresse och har haft det sen jag kunde krypa i princip. Har ju en båt som duger, men vill ha en lite större med fler sovplatser i så man kan ta med nån polare ut nån gång också utan att behöva släpa med sig tält till de stackarna:-) Jag meddelar här på forumet om jag köper en fin bil istället för en fin båt, var så säker:-)

Ha det kalas alla BMW-tokar!! Synd att man går miste om kommande BMW-träffar, men jag kan ju åka med nån i värsta fall...:-)
/Kidde

V8:an saknad...
Båt istället för BMW!!!!!!
Hur många dagar är det båtväder en normal sommar....
Det finns en BMW för varje tillfälle, sansa dig nu tänk efter....
Båt är som att stå i duschen och riva sönder tusenlappar.....
Skärp dig köp en (ny) BMW, det är en order!!!!
Jag vet var din brevlåda bor jag kollar dig.....

Essen:
Bara att instämma i bildspelets budskap, fast gillar man inte nya Z- och 7-serien så är det ju enkelt löst, man låter bli att köpa en.. :D

Kilen
Håller med om antal båtdagar en normal sommar,men är det något somm bara stiger i värde(förutsatt att den är i bra skick)så är det en båt,min har i stigit 30%på 4 år sen jag köpte den(kollat avslutade affärer i samma skick,ringt säljare)så är det något som är att riva tusenlappar så är det bilägande ;)
Skulle ju aldrig ersätta min BMW med en båt,men det är kul att ha bägge :)

Henrik
Visa användare
77
zesy
M3 Coupé -96
528i Touring -99
523i Touring -06
Håller med..det är nåt underbart och ha båt sen när sommaren väl kommer...
men man vill ju ha en fin bil me´ det bästa är ju om man kan ha båda :)

///Henrik
Ki
620
Kidde
Helt rätt he rik!! I regel förlorar man alltid pengar på en bil, medan en båt oftast behåller eller stiger i värde!! Riva tusenlappar i duschen är nog mer om man köper bil...
Har ju inte råd med båda och denna sommaren har ju varit guld!!
Får se vad det blir. Inget är bestämt ännu!!
/Kidde

Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Jag sålde också min älskade Bimmer i går, men förhoppningsvis dröjer det inte länge innan det står en annan BMW i garaget!
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
he rik; nu lyssnar du på Kilen. Han kan allt, vet allt och ser allt, enligt egen utsago:-D
Att ha båt är bara till en massa besvär och dagarna man kan utnyttja den är få.
Båtpriser brukar vara ett gott tecken på hur svedalas totala finanser ser ut. Vänta du bara tills alla 17´ fått gå från E-lux och ABB ska försöka låna stålar igen, så får du se vad du får för skutan då. Skämt å sido så är det guld med båt, har själv haft det. Kom bara på att de pengar jag la, kontra hur mycket jag använde den, gjorde varje sjömil väldigt dyr. Så tricket är att hyra en fetskuta någon av de soliga veckorna om sommaren. Och så slipper man ju allt meck runt i kring, om man nu inte tycker det är charmigt att knäcka sig varje vår, bara för att någon hedning till kompis, som ändå inte förstår det stora med båt, ska få andas lite fiskmås.
Slutsats; sälj båten och gör som Kilen sa :-DD
Robban
Copy
Kan till viss del hålla med,trots denna sommar så har jag inte varit ute så många ggr.
Orsak? Arbete arbete ny bil arbete(måste betala bensinen till båten,suger 30lit i timmen,huva!)
Men båten ligger risigt till nästa år om mina M tankar ska förverkligas,räcker väl å andra sidan att lämna den på land så kan man handla med ej förbrukade bensinpengar ;)

Henrik
Ki
620
Kidde
Ja, vad ska man göra egentligen??
Klagar du på 30 liter/timme????? Min drar det dubbla om man gasar lite... 30 liter/timme blir det om man ligger i 8-10 knop. Inget att klaga på!! Kostar att ligga på topp som bekant:-)

Hyra en båt är ju ett tips, men det kostar i regel en jävla massa tyvärr.

Har inte hittat nån billig bil ännu, så vi får väl se vad som händer... Inget bestämt ännu som sagt. Det är kanske bara en tidsfråga innan det står en välskött, stylad, trimmad, välutrustad cool Beemer i garaget igen:-) Får nästan feber av tanken på nåt nytt att putsa på... Vilken känsla det hade varit!!
Är kluven!!!!!!!!!
/Kidde

Kidde:
Jag tror du faller tillbaka ganska omgående i "BMW-träsket".
Om jag känner dig rätt så har du inte lust att hålla på med en massa rost och liknande utan vill bara kunna sätta dig i en hel och ren bil, vrida om nyckeln och glida iväg.
Om du saknar V8:an för mycket så kan du få åka en sväng med mig om du är snäll.

Mvh.
Micke Olsson
Ki
620
Kidde
Ja du Micke:
Vi har väl lärt känna varandra hyfsat väl, så du kanske har rätt:-) Visst är det skönt att ha ett putsobjekt i garaget som man bara vrider på nyckeln och åker sin runda med!! Håller fullständigt med!! Har provat det där med billig bil en gång innan. En 244 DL från 1979 fick tjänsgöra en vinter. Höll på att dö av tristess!!

Man tackar så hjärtligt för inbjudan till åkturen. Vi kan ju göra så här:
Jag köper en billig bil, så byter vi helt enkelt över vintern bara... Vad tycks? Jag kan ställa upp på det kostnadsfritt:-) Jag lovar att sköta din fina touring på samma sätt som jag alltid sköter mina egna bilar:-) Kan vara kul att åka brett med en automatare i vinter!! :o) OK då, jag kan lägga en vax på den till våren som plåster på såren. Hur låter det??

Som sagt, inget bestämt ännu. Sugen på bil är man ju alltid:-)
/Kidde

lite off topic, jag sålde båten och köpte BMW + ny bostad.
Saknar båten varenda dag, sörjer den och saknar den...bränsleförbrukning/timme var 0 liter (upp med trasorna och låt moder natur dra en framåt)

När jag får råd igen blir det båt före ny bil!

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Ki
620
Kidde
O fan, en "textil-raggare":-)) Skämt åsido, havet är underbart!!
/Kidde

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.