|
|
|
|---|---|
|
Hej! Snart dags för oljeservice på min 523 med N53-motor. Har kollat i istruktionsboken, serviceboken utan framgång samt på nätet, men blir inte helt klok. Oljemagasinet säger BMW LL-01 när jag söker på regnr. Men jag har läst BMW LL-04 på andra ställen. Finns det någonstans man kan få säkra uppgifter? Tidigare har det varit 5w-30 i den enl protokoll. Jag hade tänkt hälla i en 5W-40 om det hade varit möjligt, då den dricker lite olja. Att det går åt 6,5 liter har jag sett i instuktionsboken iaf. Tacksam för tips och råd, Castrol eller Mobil1 lutar det åt. Bilen har gått ca 20k mil. Mvh. Magnus | |
|
Om du är osäker på klassningen - välj BMW LL-04, den är bakåtkompatibel med LL-01 och LL-98. Olja köper man förslagsvis från någon stor tysk näthandlare. Vill du inte krångla med "utrikiska", kan du köpa via t ex. dackonline.se Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Finns också www.oljemagasinet.se som skickar från Sverige. Brukar komma på 1-2 dagar. ------- //Lövet |
|
|
Kanon,Tackar! Det var LL-04 som jag hade tänkt mig. Vad tror ni om viskositeten då? Kan man köra med vilken viskositet som helst bara den är LL-04 i detta fall? Tänkte mig denna: Länk Mvh. Magnus |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.