|
|
|
|---|---|
|
Har nyss tankat och när jag räknar ut snittet så ligger det på 093L/mil. Det är mer än min Volvo 940GL. Hur kommer detta sig? En 316 -89:a ska väl inte dra mer än 0,7? Dåliga tändkablar, stift etc. Kan det göra så mycket i förbrukningen?? //Johan | |
|
BMW:n kanske inspirerar till en lite mer aktiv körstil än volvon din =) Skämt å sido, går motorn rent? Att byta tändstift och kablar är ju inte så stor kostnad så varför inte prova. Min gamla Opel Kadett som jag hade en gång i tiden gick lite orent och drog en helvetes massa bensin. Jag bytte kablar och stift och vips sjönk förbrukningen. Visserligen låg min förbrukning en bra bit över din.. Annars kan det väl vara just körstilen som spelar in. Kanske kör du kortare turer med BMW:n med kall motor som drar mer bensin som följd och längre turer med volvon? |
|
|
har visserligen inte haft min 316-92 så länge, men då jag köpte den, o hade 60 mil hem, när jag då tankade fick jag i 47 liter, då det blev 0,79,det tyckte jag var rätt okej eftersom snitt hastigheten inte direkt var 90 km/h på E4-an :0 ska bli intressant o se nästa gång man tankar då man i stort sett bara kört stadskörning, men verkar som den ligger en bit under litern i alla fall=) |
|
| Låter väldigt högt. De motorerna är väldigt snåla. Min bil är inga större problem att få ner i 0.7 på landsväg. Uppåt litern när jag kör blandat, men alla vet ju hur blandad körning går till med en lekbil, är inga som helst problem. Känns mycket naturligt med tanke på att jag köpt bilen för att ha skoj med. | |
| Ja, jag kör ju en del stadskörning men kör även var dag till arbetet vilket är drygt 2,5 mil på 90-väg. Kör 110-120 i jämn fart. Tyckte bara det var lite väl mycket med 0,9 l/mil. De har hackat lite, eller gått lite ojämnt tidigare när jag varvar ut i 2:an och 3:an så jag har en misstanke på dåliga tändkablar och/eller stift. Luftfiltret ser rent och fint ut dock. Kan det göra så mycket med stift och kablar? | |
|
Johan78: Jepp. Det kan göra mycket. Ta loss stiften och se så de ser fräscha ut. Prova med andra tändkablar och stå i. Skulle det inte vara det som felar så skulle det kunna vara lambdan möjligtvis. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.