AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
2.528

Någon som åkt Ring Taxi på Nurburgring? Erfarenheter?

Har möjlighet att åka ringtaxi i mitten av oktober. Känns som något man inte skall tacka nej till - fast det är med viss skräckblandad förtjusning...
Finns det någon på forumet som provat? Är åksjukepiller att rekommendera om man har lätt för åksjuka? Fler tips? Har i princip aldrig åkt ett riktigt hot-lap i en snabb bil tidigare...
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Är det BMWs ringtaxi?

Jag åkte den förrförra sommaren, då med F10 M5. Otroligt häftigt, tyckte jag! Det är flera saker som är kul att uppleva, M5an på hemmaplan är brutal men ändå bekväm, föraren kunde banan fantastiskt bra (provförare för BMW och kört flera tusen varv) och han körde bra attack. Det är både kul när det inte är trafik runtomkring för då kan föraren visa vad bilen går för, men det är nästan lika kul med trafik för ringtaxi-förarna kör om det mesta.

Har svårt att uttala mig om åksjukepiller, jag blir väldigt sällan åksjuk. Men det är mycket g-krafter i stort sett konstant, så det borde finnas möjlighet till åksjuka om du har såna tendenser.

Jag kan bara rekommendera det, jag fick stå i kö flera gånger för att få tag på biljett och åkte ner till ringen i stort sett bara för att åka taxin och tyckte ändå det var klart värt pengarna. Var helt inställd på att köra egna bilen på banan, men efter att ha åkt taxin så kändes det meningslöst att harva runt med 335an där. Jag skulle kört de egna varven innan, i så fall..
Tack för svaret - jag antar det är BMW ring taxi (en kompis som bokat och fått platser). Dum fråga men finns det fler aktörer än BMW?
Transocean
Bara att åka Taxi
Wi
2.100
Wiberg
iX40 -24
X3 30e -23
Jag har sett ett par olika, bland annat hade Sabine (som körde Bmws taxi förut) en ringtaxi med sin 911. Vet inte om hon fortfarande kör. Ringtaxi.de verkar vara en annan aktör med fina bilar i stallet. :)

Bmw kör väl med F80 M3 nu om jag inte missförstått.
Dm
544
Dm3
BMW i3s
Porsche Cayenne
Porsche 718 Gt4
Jag har åkt flera gånger och det är kul. Rekommenderas. BMW kör med f80 nu. Det är riktigt.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det finns ett gäng aktörer. Ska man åka fler så vet jag inte om det finns så många mer spännande alternativ, men ska man åka själv hade jag hellre åkt i en 991 GT3 där man sitter fast ordentligt med 6-punktsbälten och bilen har bur. Dessutom är risken för att bli åksjuk mindre om man sitter i framsätet än att skumpa runt i baksätet. Det bör dessutom gå ganska så mycket snabbare också ;)
mu
65
musse05
Corvette C7
MB C220 CDI(tjänstebil)
Jag har åkt med BMW ringtaxi 2 gånger, e6 M5 och f10 M5. Fantastiskt kul att åka en sån stor och tung bil så fort ! Har du anlag för att bli åksjuk så kommer du bli det så ta piller om du har.

Nu finns ju också ringtaxi.de som har flera bilar, dock så parkerade dom en M3:a i räcket i Klostertal igår så där lär behövas ett besök till plåtverkstan, såg inte ut att vara någon större fara dock.
Tack för svaren :-) Normalt blir jag inte åksjuk men tar med piller för säkerhets skull...
54
138
540E34
Seat Leon Cupra 5F DSG -14
Jag och en kompis åkte ringtaxi (nya M3) med Dale Lomas i våras. Underbar upplevelse som verkligen måste upplevas.
Kompisen som satt i baksätet bakom Dale mådde lite lätt illa efter varvet, medans jag som satt i framsätet var sugen på ett varv till.

Ma
1.335
Matthias
328i GT - 2016
320dT - 06
Lexus RX400h - 06
Hej

Finns det något ställe där man kan åka med fort i Sverige, gärna södra?

Tänkte ge bort något sådant till systersonen som blir 20.

Matthias
Återkoppling - fantastiskt kul och ingen åksjuka :-) Hade första starttiden så banan var i princip tom. Trots bara 8 grader, lätt dimma och regn så gick varvet på lite drygt 8min i M5:an med alla säkerhetssystem urkopplade...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.