AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.742

follow me home funktion - fråga

Har denna funktion på min e92, men när man lämnar bilen måste man ju använda ljustutan för att få lite belsyning en stund då man låst bilen. Går det att få p-ljusen alt dimljusen att lysa ist halvljuset vid denna funktion?

mvh jens
En annan fråga: var hittar jag inställningen till follow me home ljuset? I menyn 'lights' har jag bara welcome lights...?
jag ska kanske fråga så här: är det möjligt att en bil som har Welocme Lights inte har Follow Me Home lights i standarden?
js
1.930
jsn
i5 m60 -24
folllow me home skall finnas i iDrive under inställningar - ljus eller något sådant.
Prova om du har follow me home genom att stänga av bilen och stänga av tändningen också, sedan blinkar du med sljustutan så skall ljuset tändas. Har du en sådan knapp på fjärren kan du prova även den.
@jsn : har testat med ljustutan , inget.
Kan det vara så att funktionen inte finns på min bil?
I inställningarna står det vägledningdljus. : 40 sek. Jag skulle tro att det är den inställningen men det slutar lysa redan när jag öppnar dörren. Är det jag som gör gel eller skall man besöka BMW och be dem kolla på det?
Observera att du måste ha bilen helt avstängd för att det ska fungera. Annars blinkar du enbart med helljuset. Stäng av bilen genom att första stänga av motorn och sedan trycka ytterligare en gång på Start/Stopp-knappen så att radion tystnar. Öppna därefter förardörren. Nu ska halvljuset tända sig när du drar spaken mot dig.
Jag tror att om jag trycker på start/stop knappen en andra gång så startar motorn igen? Jag har ingen nyckellås undan endast "nyckeln i fickan" jag trot dock att jag stänger allt när efter att man stängt av motorn trycker sedan på radioknappen. Ska testa ikväll.
Har du foten på bromsen startar motorn igen när du trycker på Start/Stopp-knappen.

Detta fungerar på min bil.

1. Tryck på Start/Stopp-knappen så att motorn stannar
2. Ta bort foten från bromsen
3. Tryck på Start/Stopp-knappen så att radion stänger av sig
4. Dra helljusspaken mot dig, halvljuset tänds.

Gör jag inte steg 3 blinkar enbart helljuset till. Halvljuset tänds således inte.
Testade ikväll, funkar klockrent. Tack Chris !!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.