AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.072

M5 e60 hos SCC

Jag har precis bytt in min M5 e60 på Sport Car Center i Upplands Väsby så den som letar efter en fin bil med bra historik kan alltid åka förbi och titta på den. Gissar att den kommer ut nästa helg. Bilen är välservad och jag har haft den i ca 2500 mil av 10100 mil. Den har god historik bakåt. Blir knappast billigast då inbytet var stabilt prissatt.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Tjena! Känns alltid extra fint när en forummedlems bil kommer ut på annons, känns som att bilar med entusiastiska ägare är bättre omhändertagna och något lättare för själen att köpa, länka gärna när den kommer ut! :)

Får man fråga vad du bytte in den mot ? :)
Det blev en AM DB9 som det är få ägare på och låga mil som verkar stämma av det jag fått fram. Callisma har varit mycket hjälpsamma med bakgrunden på den vilket är mycket tacksamt när man ska köpa en sådan bil och underlättar ett beslut. Nyservad och helt otroligt vacker bil. Jämför man bilarna (kört ca 100 mil med DB9:an) så är nog M5 E60 en bättre bil men kanske inte med den differensen som jag trodde det skulle vara. Långfärdmässigt är det hårfint mellan bilarna och ligger jämt i bensinförbrukning 1,15 l/mil. Växellådan är bättre och smidigare i M5:an. Motormässigt så är nog V10:an mäktigare då jag anser att det troligast är världens bästa motor. Åkkomforten är mer utpräglad i M5:an också.

Däremot så vinner DB9:an på knockout i utseendet. Man blir alldeles matt av att stå och titta på den. Önskar att jag kunde köra in den i huset och sitta och njuta av linjerna på bilen. Ska se om jag klarar av att länka när den kommer upp.
Ute

Länk
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
cbx1047 hahaha härligt skrivet..

"Önskar att jag kunde köra in den i huset och sitta och njuta av linjerna på bilen. "
DB9 = Skönheten
M5 e60 = Odjuret
Två fantastiska bilar på olika sätt. Rankar nog M5:an högre som bil men DB9:an vill jag bara avnjuta i lugn och ro.
Visa användare
460
Patrik.E
M6 "indy" -05
525da Touring Xdrive -14
Fint skrivet cbx1047 !!! :D

Läser allt som att bmw v10 fortfarande är en legend , en ikon, även efter att man vant sig och ägt den.. :)

Och det är kul att se vad andra köper efter/istället för dessa bilar. Det tråkiga som jag själv har hört, är bensinförbrukning och försäkringskostnader, som gjort att folk bytt till billigare bilar, men dom personerna verkar inte vara "sportbilsmänniskor", utan bara velat känna "raktframprestanda som lambo" ,, men för billigt inköpspris.. :)

Jag vet inte riktigt vad jag hade bytt min m6 mot!

Db9an verkar vara en bil som både är bekväm-lyxig, och snabb, en GT :)
DB9:an är en GT men framförallt ett njutningsmedel.

Alla borde få prova att äga en M5 e60 för det är en måttstock för hur bra en bil kan vara både prestandamässigt men även som persontransportör. Hävdar med bestämdhet att det är världens bästa bil då den skapar ett glädjerus när man kör på M-knappen och fungerar mycket bra till allt annat.
bu
73
bubbi
328i touring -13
Har varit nere i hallen och tittat på din gamla m5:a.....verkligen fin!...ser nästan ny ut!
Har du någon aning om hur mycket det kan vara kvar på kopplingen?
Det vet jag inte. Däremot kan jag garantera att jag aldrig använt Launch Controll eller maxat ur en acceleration från stillastående utan LC. I min ägo har den troligen haft en av de försiktigare ägare som dessa bilar har. Kollade av serviceintervaller och bromsbyte om ca 2000 mil, tändstift 2000 mil och oljebytet står på 150 mil men det stämmer inte. Bilen har gått ca 350 mil sedan oljebytet förra året men man glömde nog att nollställa den och kvitto finns. Däremot bör man ändå byta olja om man köper och ställer av den. Har gjort det varje år inför vinterförvaringen och kommer att göra det på min DB9:a även om den bara gått ca 150 mil sedan storservice i augusti. Hellre ett extra oljebyte än en havererad motor.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.