|
|
|
|---|---|
|
Har kikat på den här bilen hos GT Prestige Cars i Åkersberga. Någon som vet något om bilen? Och om företaget? Länk /S | |
|
Nummerskylten fram stör intrycket och varför ligger det eu-skyltar i bagageutrymmet? //Peter |
|
|
Det som störde mig mest (förutom de sunkiga plåtarna), var att många gummidetaljer mm. hade passats in katastrofalt dåligt - troligen hade man återvunnit de gamla sunkiga delarna vid "renoveringen" (som kanske bara är en omlack) i stället för att köpa nya (troligen dyra). En noggrann kontroll hur bilen ser ut "under ytan" är nog på sin plats - luktar lite "fuskrenovering", men jag kan ha fel! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Hej, ser jätte fin ut. Jag har också framskylten nere på spoilern och det var för att jag köpte nya gummilister och ville inte göra nya skruvhål, samt tycker jag att skylten skymmer den fina fronten där den är som standard. Dock skulle jag nog satsa på en lite nyare modell, kanske 85 uppåt. Visserligen ska denna vara av serie 2 dvs efter -82, men de blir ju svårare och svårare att få tag i, med så bra skick. Länk |
|
|
Tack för ditt inlägg, Golump. Jag trodde att "alla" Serie 2 var "bättre" än föregångaren men skedde det ytterligare förändringar/förbättringar från 1985? |
|
|
Hej, jo alla serie 2 är bättre än sina föregångare men dessa bilar vart modifierade lite från år till år, det är också det som gör dem speciella tycker jag. Här nedan kan du följa utvecklingen från år till år: Länk Länk |
|
|
Hej! Vi börjar positivt! Snygg färgkombination! Lotusvit inrening är ovanligt! Trevligt att den är manuell och har sportstolar. Jag tror inte att taklucka var standard i Sverige 1983. Väldigt komplett verktygssats! Bilen är sannolikt omlackad. Stötfångarna ska inte vara lackerade på en -83a och den saknar "dekorstripes". Lackade stötfångare ingick i "shadowlinepaketet" som kom först 1986, men då ska även övrigt krom vara lackat eller svart. Stötfångargummina fram behöver bytas, kanske även bak. Tröskellisterna saknas, varför? Det känns som om man "gått lite fort fram". Svensksålda 635or av 83 och -84 års modell har "bara"en 3,2 litersmotor eftersom 3,4 litersmotorn inte var godkänd i Sverige. Men det tycker jag har mindre betydelse. Jag får lite blandade vibbar av bilen, syna den noga och kolla med tidigare ägare innan ev köp. mvh Fredrik |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Jag skulle bli extra fundersam när chromet fram är lackerat. Jag vet hur det brukar se ut på undersidan av chromet mot frontplåten. Men en enkel förklaring kan vara att nytt chrom är både dyrt och tar lång tid att få från bmw. Mvh Patrik |
|
Håller helt och hållet med Patrik, man lackar inte om felfritt chrome och bitarna tar väldigt lång tid att få då dom inte finns på lager. Inte helt ovanligt att E24 chromet både fram och bak är helruttet på bilar som skötts dåligt. /Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.