|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla kunniga och hjälpsamma medlemmar. Mitt problem är att flexröret mellan DPF och resten av avgassystemet nästan är av och måste åtgärdas. Enligt RealOEM, nr 11 på den förstorade bilden, har röret funnits som reservdel men utgått. Länk Är det någon som vet vart jag kan få tag på ett eller vet något annat sätt som fungerar? Avgassystemet är annars i bra skick. DPF kanske inte mår så bra och därför har denna följdskada uppstått. Förövrigt är bilen mappad om det har någon inverkan? Tack på förhand | |
| Kan denna Länk vara något? Sökte snabbt bara.. | |
| Bara att plocka ner partikelfiltret och kapa bort det gamla flexröret och svetsa dit ett nytt. Finns på biltema har jag för mig. Det var 3 år sedan jag gjorde den operationen på en 118d -08. | |
|
Tackar för hjälpen! Beställde från Ebay och kompisen böt delen igår. Såg lite kortare och tjockare ut än det som satt redan men passade som en smäck. Partikelfiltret såg väldigt bra ut. |
|
|
Hej! Kollar den gamla tråd om en fråga gällande detta. Måste man svetsa? kan man inte köra klämma vid partikelfiltret också? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.