|
|
|
|---|---|
| Jag har problem med värmen i min 735- 87. Fungerar väldigt sällan och då bara vid fötterna på förarsidan. Det förstör liksom den sköna känslan att köra BMW när man kör 10 mil om dagen i en svinkall bil! Tacksam för tips. | |
|
Det kan vara något strul med värmepaketet. Det kan ha frusit i värmepaketet. //Schnitzer |
|
|
1. Har du motorvärmare? Montera en annars 2. Lufta kylsystem. En luftbubbla kan blockera överströmningnen till värmepaketet. 3. Går värmen i motorn upp? Annars byt termostat. 3. Om du har allegifilter, ta ur det på vintern för bättre gmströmning. Det har knappast frusit, men kolla glykolhalten också. Om det forfarande är dåligt så måste du kolla igenom relage och luftkanaler. /göran, vintermannen/ Behöver man inte kombi, behöver man inte bil |
|
| Värmen kommer och går. Kan ha kört i en halvtimme, när det plötsligt börjar strömma kalluft. Inget kan ha frusit, så kallt har det inte varit i skåne än! Får göra en grundlig undersökning under dagen. | |
|
Mitt tips är att du kollar upp värmeventilerna och/eller styrningen till dessa. MVH David Öfverdahl-Forslöf BmwCS #4984 |
|
|
Hur var det förra vintern? Värmeventilen är ett klasiskt BMW problem kolla att den funkar. Sök på tidigare inlägg i detta forum mvh BLJ |
|
|
Länk Mvh |
|
|
Förra vintern var jag inte BMW-ägare... Tack för de snabba svaren, ska kolla ventilerna! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.