|
|
|
|---|---|
|
Hej! Såg att jag har nån slags indikierings fönster till ac systemet där man fyller på gasen! Vad är det för nåt?? vad ska man se iden??? MvH Bmw 4-ever | |
|
Torkfilterindikatorn förmodar jag som visar om torkfiltret är fullt och att det kommit vatten i systemet. Ska indikera grönt och lär bli röd tror jag när torkfiltret är fullt. Detta är normalt inget som behöver bytas utan bara om det blivit något allvarligare fel på systemet. M.v.h Håkan Hagelkvist |
|
|
Så länge det är klart i glaset är det ingen fara, syns det luftbubblor så börjar det bli lite gas i systemet. //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC Knutstorp 1.16:52 |
|
|
Indikatorn sitter där köldmediet är i vätskeform. Gasbubblor i vätskan kan man säkert se just när kompressorn startar eller stoppar, detta är inget fel. Det är färgen på ringen på insidan av glaset som indikerar om det är fukt i systemet. Grönt är OK har jag för mig, står nog en lite finstilt text som talar om vad som gäller. FP |
|
|
om jag tittar ner i indikator så är finns ingen färg utom helt enkelt genom skinligt..kan beror på att måste fylla på gasen...men det gör jag nog nästa år. MvH Bmw 4-ever |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.