|
|
|
|---|---|
|
När varnar era M5'or (E34) för låg oljenivå i motorn? Men när menar jag hur på oljestickan? Söker DeTomaso pantera Support Your Local Big Red Machine! | |
| Min varnar för "tidigt", ca 1/3 ovanför nedre strecket. | |
|
Tja bayerischemotor, Du kan köra olje nivån i botten på M5 3.8 -E34 så att motorn är helt torr alltså, utan att den varnar! Den säger "endast" till när du stänger av motorn/tändnigen. Om man vet att sin motor drar mycket olja, är det bra tex på lång resor att stanna lite då o då för att stänga av motorn/tändnigen för att höra den härliga "pling plongen" med texten (Oilstand)!! Så man inte kör motorn torr tex när man är halv vägs till Nurnberg eller liknande, det vore ju tråkigt. Hoppas den går bra annars! Arun/ |
|
|
Tack för det arun och kane. Det var mest Kane's svar som intresserade mig, för jag knyckte mig lite då den varnade fastän jag hade rikligt med olja över nedre sträcket på stickan, men bättre tidigt än för sent... Ca 700mil sen senaste oljebytet och ganska mycket "hårdkörning" såhär före vintern:) Söker DeTomaso pantera Support Your Local Big Red Machine! |
|
|
bayerischemotor, Om bilen lutar när du stänger av tändnigen så Kan den varna att det är för lite olja då med. Sen när bilen står plant då slutar den att varna. Så kan det oxå va. Rå Tysk M5 Kraft Är Det Som Gäller! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.