|
|
|
|---|---|
jojje 323 |
hörde att man kan få 8-10procent mer hk rätt så billigt undrade om det funkar på min bil o vart man ska vända sig i sånt fall!!!! finns de nån fördelar me det o känner man nånting av det? MVH Jojje |
|
Det skulle nog vara Qvarnis chip. Kolla på Länk /Manray/ |
|
|
Oavsett chip så lär du knappt nå 1/3-del av vad som utlovas. Chips är bäst i skål på bordet:) Asken |
|
|
Det ska vara Länk märkte jag... 8-10% tvivlar jag mycket på men att det blir en märkbar effekt enligt de flesta "qvarnischippade" ägare! /Manray/ |
|
| Blev lite fel, mao de som har chippat hos Qvarnis är nöjda. | |
|
Kan inte uttala mig huruvida ett trimchip ger mer effekt eller ej men en sak chipet gör är att det höjer varvtalsstoppet. På t.ex en E36 325i innebär det att man når 100 km/h på 2:an. |
|
|
MalteK; vad gör bilen annars på tvåan? Och vid vilket varvtal når den 100 om den är chippad, vet du det? Than you... /Manray/ |
|
|
Manray: 325:an gör strax över 90 km/h på 2:an i ochippat utförande och då klipper den vid 6500 rpm, med chip når den som sagt 100 på tvåan och då varvar den ca 7000. |
|
|
Enligt förra ägaren ska min bil göra 110km/h på 2:an :) vet ej om det stämmer! Och kommer heller inte prova.. //Fredrik |
|
| Det finns ju bara en trimmare när det gäller BMW och det är ju Köhler... han är lite dyrare än alla andra... men det är det värt. | |
|
Det finns bara en trimmare när det gäller BMW och det är Alpina =) _____________________________________ Länk |
|
|
Vad spelar det för roll vad bilen gör på tvåan? Är lådan trasig? Kan ni inte växla? välstämd tretummare med F1 ambitioner |
|
|
kilen: När man pratar om bilars prestanda så brukar 0-100 km/h vara en av de saker som nämns först. Om bilen når 100 på tvåan (dvs att man inte behöver kosta på sig en i sammanhanget tidsödande andra växling) så är det ju för fantaster av 0-100 km/h något mycket bra. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.