|
|
|
|---|---|
|
Min el rollo motor vill inte dra ned gardinen helt igen utan det går bara att "köra" den "uppåt". Ett vanligt fel tydligen. Hur sjutton kommer jag åt elmotorn, den sitter under hatthyllan, men hur får jag bort hatthyllan? Ska baksäte och ryggstöd bort först eller? Tacksam för "demontagebeskrivning". | |
sebbe_bmw |
Ta bort baksäte.. Finns skruvar eller liknande att plocka bort så får du ut den... När du får bort säte+ryggstöd så ser du hur du gör.. Sebbe |
|
Du lär ta bort baksätet och ryggstödet, bakom ryggstödet sitter det några skruvar, troligtvis lär Du ta bort panelerna på C-stolparna också, har Du HiFi-systemet så lär Du också skruva loss högtalarna. mvh Shopkeepern Länk |
|
|
Du MÅSTE ta bort hela ryggstödet samt nackskydden. Därefter MÅSTE du ta bort de s.k. panelerna på sidorna. (De håller fast hatthyllan i ett slags spår). Under nackskydden finns ett antal sprintar som du tar bort också...sen är det bara att rycka loss hatthyllan. Det sitter ett par "clips" längst in mot bakfönstret, men det är bara att rycka till om det inte lossnar. //Rallegol |
|
maxarn |
Har exakt samma fel på min , fast min låter som k-pist när jag trycker på knappen för att den ska fungera .. när den inte fungerar och låter så där krrrrrrrrrrrrrrrrrrrr då trycker jag till lite från sidan så brukar det fungera ett tag sedan samma problem igen!!!! har snackat med killarna på bmw i solna och några av dom sa att det är motorn som bruakar gå efter tag och det är bara att byta ... lär nog kosta en del så jag får se om jag ska byta ut den.... maxarn |
|
Länk Länk Länk Länk Där är några trådar om problemet, finns fler. (sökfunktionen i forumet är inte dum!) Kugghjul som slits ut och pulsgivare som lossnar från axeln verkar vara två anledningar till problemet. Det sistnämnda går troligen att fixa med lite lim! Brända motorer ersätts av nya, de kostar dryga tusenlappen att köpa enligt inläggen. Mvh |
|
|
tack för alla svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.