|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är snart dags att serva min M Roadster. Det är troligen inspektion II som gäller. Det jag tänkt höra med er gurus om är ifall det finns saker med 3.2 liters motorn som man kan passa på att fixa, antingen genom att få det gratis som goodwill eller sånt som jag får bekosta själv. Har läst i någon tidigare tråd att de insexskruvar som vanosen är fastskruvad med bör bytas...någon som kan kommentera detta? Finns det något annat som jag ska passa på att baka in i inspektionen?? | |
| De ska du absolut göra om de inte redan är gjort skulle tro de är de. | |
|
Brukar BMW verkstäderna kolla om dessa skruvar är bytta eller måste man be dem om det? Kan man se om de är bytta? /peko |
|
|
Jag fick iaf be dom MYCKET noggrant innan dom var villiga att kolla upp huruvida denna "aktion" var utförd eller ej på min motor. Men när de hade kollat upp det på datorn så gjorde dom det utan att argumentera. Men som sagt.....be dom väääldigt specifikt...inte säkert att de förstår vad du menar först =) |
|
|
Tack för svaret Mr Henke. Samma här, fick förklara ingående vad jag ville att de ska göra nästa fredag. Killen jag snackade med tyckte att han kände igen "problemet", men de hade inte gjort det om jag inte bett dem. Om det nu inte redan är gjort vill säga... |
|
| Kan tillägga att dom hittade ytterligare två "aktioner" som inte var utförda på min bil....det var någon värmeslang som skulle bytas samt något som skulle åtgärdas med kompressorn ("reservdäcket"). | |
| Dr_Johan: Ok....det där med kompressorn är väl att gojjan skall bytas med jänma intervall(?) | |
|
Wolv: Vart ska du lämna in bilen? Måste själv lämna in bilen snart på en inspektion II, funderar på att göra den på Bil & Motorteknik i Huddinge. |
|
| Ash: Jag bor nere i Blekinge, så jag har fått ett kostnadsförslag som ligger på ca 8200 hos Peter Rudvi Bil (BMW aukt.) i Karlskrona. Ska kolla läget i Kristianstad också...det finns tusenlappar att tjäna utan att tumma på kvaliteten tror jag. Har du kollat upp vad det ska kosta i Huddinge? | |
| Ringde precis till BMW i Kristianstad: 8108 riksdaler | |
| Jo, ringde precis dit. Det skulle kosta 6500:- för en inspektion II. Hur långt har din bill gått? Själv är jag uppe i ca 3500 mil. | |
|
Jösses, jag skulle ju tjäna på att åka tur och retur upp till Huddinge! Min har gått nästan 5300 mil...är du verkligen säker på att det är inspektion II som du ska göra redan vid 3500 mil?? |
|
|
Jag gjorde min Insp II hos Per i huddinge 6k. Specade dock oljan till Castrol TWS, M oljan. Helsynteten Per använder är helt ok men kör numer på TWS så det blir rätt:) Mvh Asken |
|
| Japp, TWS var med i priset hos Rudvi, men i Kristianstads pris så var SLX inbakat. Det innebär väl att det tillkommer ytterligare några hundralappar på de 8108 kronorna eftersom jag också vill ha TWS :( | |
| Wolv, blev själv lite misstänksam när Per på Huddinge sa Inspektion II, det var därför jag frågade dig hur långt din har gått. 3500 låter ganska lite, eller vad säger du Asken?? | |
| Ash: När gjordes 1:an då? | |
| Wolv: Såg i häftet att den inte har genomgått någon inspektion I. Det låter mer vettigt och genomgå en Insp I vid 3500 än vad Per i Huddinge föreslog. Ska kontakta han imorn, han kanske missförstod mig, humm... | |
| Ash: Japp, då är det definitivt 1:an som du ska göra! Skönt va? :) | |
| :) | |
| På min är inspektion II utförd vid 4590 mil, Inspektion I vid 2285 Mil | |
| Hmmmm.....min är servad enligt datorn till fullo...å den har rullat 3300mil....å har fyra gröna kvar innan nästa service....å det är förmodligen inspektion I som skall göras nästa gång eftersom den hittills inte är utförd. Med era siffror här låter det som om min rullat lite för långt?!?!....men datorn är juh det man följer eller?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.