|
|
|
|---|---|
|
Jag skulle vilja sänka ljudnivån i kupén från vägljud lite grann. Inte för att det är extremt högt men det borde gå att få ner ljudet ett par decibel. Är det någon av er som lagt in extra dämpmaterial ? 1. Är det svårt ? 2. Vad kostar materialet ? 3. Var köper man materialet ? Har ni fler tips så tveka inte att skriva dem också... På förhand stort tack Joachim | |
|
Detta var tydligen ovanligt.... Är det INGEN som gjort detta tidigare ? Joachim |
|
|
Köp noisekiller från en bilstereobutik. Bara att b örja riva bort inredningen sen. Mycket ljud kommer väl från hjulhusen så där lönar det sig nog mkt. Samt lägga ngn tjockare matta bakom ryggstödet borde göra lite på ljudnivån. Mkt av ljudet kommer nog även från bagaget. /Per |
|
|
En underredsbehandling sänker ljudnivån rejält åxå. Jag har själv isolerat en hel del, både med flytande dämpmassa (från OK/Q8, betydligt billigare än Noisekiller och dBAxe, funkar bra) och självhäftande bitumenmattor som anpassas på plats mha varmluftspistol, samt vanlig lumpmatta (båda finns på Mekonomen/Biltema). Är inte helt klar, men det har blivit bra mycket bättre. Finns nån gammal tråd om detta, kommer inte ihåg var, sök på "alla forum". En nackdel om man isolerar mycket är att bilen lätt immar igen. |
|
|
Tack för svaren, skall prova mig fram Joachim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.