AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.930

wieteckit till min 318is?

Sida 2 av 2
Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
Haglund2306: Tackar då vet jag då blir det nog sänkningssats till våren, känns lite menlöst o dunka på grejer före vintern när man bor i Jämtland det kommer ju lite snö här :)

"Skillnaden på pojkar o män är priset på leksakerna"
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jon_318is:

Ingen orsak!

Jag som bor här nere i söder (nåja) är troligtvis tillräckligt dum för att slänga på en sänksats i dessa tider trots att även vi får vår beskärda del av nederbörden :)
Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
Om man sänker 40/40 blir det nån märkar skillnad på höjden då? Jag vill egentligen inte sänka så mycket men grejerna mina börjar bli lite hängiga och ett nytt M-paket lär ju inte vara den mest ekonomiska lösningen.
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Kolla länken här under, e sänkt med 'eibach' fjädrar (35-40mm) o gula koni. Dock har den nu blivit sänkt 15mm till i fronten mha rekonstruerade fjäderbenstallrikar.

///air, BMW Club Finland #2150

325:an -> Länk
ant
är det nån som har en bild på en e30 som är sänkt 60/60 och en med 60/40? vore kul att se skillnaden.
tror att jag sänker 60/60 iaf. bakhjulet ska ju som sagt ligga strax under skärmen.. =)
Nu blir jag lite fundersam (om min bil).

luften:
Din bil, ser jäkligt fräsch ut förresten, är den sänkt
så mycket? Ta inte illa upp för frågan. Jag undrar bara för att min ser nästan lägre ut och den skall vara orginal. Känner ingen som åker E30 som jag kan jämföra med.

Ni som åker 318is:
Hur mycket luft har ni mellan skärmen och bakhjulet?
Jag har inget alls, snarare så att hjulen går upp en centimeter eller så under kanten.

Har alltid trott, och tror fortfarande, att jag har orginal dämpare och fjädrar. Tycker inte bilen är särskilt låg trots allt och är inte särskilt hård i fjädringen.

Får ta och kolla upp det bättre...
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
ILiveToRide: Jo, på bilden e det monterat eibach's (Länk fjädrar (alpina har oxo eibach) 35-40mm, men den sjönk alltför lite i fronten. däcken e 215/40/16". ska försöka fixa ny bild, den e som sagt sänkt 15mm mera framtill nu. Satte till en tidigare bild som du kan kolla oxo, e tagen innan jag fick fälgarna, dvs, med ett par e21 alpina 205/50/15". Och bilen var original innan ja satte på fjädrarna och koni dämparna så jag har kollat att den sjönk nog med 35-40 mm som dom lovade. Men vad jag har märkt så kan det vara väldigt stor höjdskillnad mellan olika e30'n.

Jo
75
Jon_318iS
318iS -90
Luften: Jäkligt fräsch bil, vad är det för sänkning på bilden med alpina fälgarna?
ILiveToRide: Jag har inte heller någon luft mellan bakskärmen och bakhjulet.
Det är därför jag är lite nyfiken på hur det ser ut om man sänker lika mycket fram och bak, skulle vilja att det var ungefär lika mycket luft mellan hjul och skärm både bak och fram som det ser ut på luftens bil med alpina fälgarna.

"Skillnaden på pojkar o män är priset på leksakerna"
Tackar!

Har tyvärr inga bilder på min bil just nu, ska försöka fixa det nästa vecka. Ska vara borta över helgen.

Jag skulle vilja ha min lite lägre fram. Bak känns helt lagom.
Enda problemet är att jag drar stänkskydden i marken bak, får ta och korta av dem lite.
ant
min 318iS är helt original. bilder på den finns här Länk
Visa användare
496
luften
e91 320dA Touring -11
Jon_318iS: Det e samma på båda bilderna, men på den med nya fälgarna e bilen lastad lite (resa till åland) så därför e den lägre baktill, högre framtill.

ILiveToRide: har du original stänkskydden? min har det varvet runt nu. dom e okortade, fram tar dom i för det mesta, men baktill klarar sig nästan alltid.

jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Min kompis har en e30 sänkt 60/60, min är sänkt 60/40. För att slippa "baklast" looken så ska du nog köpa 60/40. Sen beror det ju mycket på vad du tycker är snyggast.
Men det ser faktiskt mycket säckigare ut när den kommer ner så mycket i bak. Körbarheten på bilen är också bättre på min som är 60/40 sänkt då den är mer jämn slipper man problemet med att avgassystemet släpar i osv.

//Johan
Fr
40
Frode 318is
318ti-95
525ia-94
Min bil er senket 60/40 med H&R Cup kit.

Länk

ant
Frode: din länk fungerar inte. har du en hemsida kan du kanske länka till den?
Be
34
Becker
E36 323ti M-sport -98
E87 120d M-sport -09
Jag har weitec tx 40/40 på min ställbart fram och bak visst skulle det se bättre ut med 60/60 men bakhjulen står helt galet då förutsatt att man använder bilen till bankörning eller vill ha optimal väghållning.om man nu inte vill byta bussningarna bak så att bakhjulen får en "normal" lutning.Jag har bytt fram till 1.5 graders i cambern funkar skitbra styr bättre in i kurvorna.kostar bara 1300:- hos bmw handlarn.
Fr
40
Frode 318is
318ti-95
525ia-94
Vi prøver denne heller:
Länk

ant
ja nu funkar det..
jo det ser ju bra ut. jag har nog kommit fram till att 60/60 blir för mycket. 60/40 blir nog mer lagom.. eller kanske 40/40.. ja, det blir till att fundera lite till..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.