AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
973

Nån som har kört m5:an på Car Care Täby?

Le
5
Lembit
325 coupé-92
Jag tog nämligen tillfället i akt och åkte dit!
Det finns 2 st m5:or.
92-17000 nåt sånt där,med skinn och hela baletten.
92-10500 tygstolar,inge speciellt alls faktiskt.

Båda två har nog stått där i över ett år nu,dom e risiga...
Jag frågade ena bilhandlaren om man fick testa den som gått 10500?

Jo visst!Han fick igång bilen efter många om och men.
Jag och kompisen tänkte att nu ska det bli åka av He,He!
Då skulle han hänga med i bilen,ok tänkte jag och började lotsa den "förskräcklige" utom igenom grindarna.
Efter lite snurrande inne i täby så frågade jag sälgaren om det inte fanns lite roligare vägar att åka på?Det ordnades på en gång,han visste precis vad jag ville.
Innan jag berättar hur det gick så ska jag informera att själv så har jag ju en 325:a som jag tycker e ok,lagom med drag och förbrukning.
ÄNTLIGEN RAKSTRÄCKA!Började lite lätt på ettan,la i tvåan vid 3000/v,Sen så trykte jag pedalen i botten WROOM sa det och hela jävla bilen slet sig loss från backen!! (HILFE) tänkte jag...Är det sånt jävla pulver i den här "kokainkryssaren"?Ok jag måste ju visa sälgaren att jag inte sket på mig ,utan att jag kan behärska vilket monster som helst i med trean fort som fan,piska upp den till 5000-5500/v i med fyran och nu gott folk så går det fort.
Över 160 km/h på en liten raksträcka mitt i täby,FY FAN det här måste ju vara det roligaste jag gjort tänkte jag.Motorväg?Hmm.. Det vore nåt att sätta tänderna i tänkte jag.
Ut på motorvägen och kör mot Norrtälje,mitt i rusningstrafiken kl 16.30,och slätar av det hära,det hära,vad heter det MONSTRET..Jag kör så både polaren,sälgaren och jag själv rent ut sagt asgarvar för att det är så jäkla kul att köra en sån här bil.
Efter den här lilla turen så kör Vi tillbax till Car Care och trycker i oss en kopp java..

OK,bilen var risig och skitig lite småfix som behövs göras..MEN 3,8 liters 10:a med 340 otämjda hästar som bara vill mer och mer det var iallafall för mig en upplevelse!!

And justice for all....
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Lembit,
det är en 6:a i M5-E34.

--------------------------------------------
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Trafikvettet fullkomligt lyser över inlägget:)

MVH
Hasso
Car Care?? Vilka är det? Det är inte Cartrades risiga bilar du pratar om Lembit?
hk
31
hks
318T -96
Va? Är Cartrades M5:or risiga?! ;)

Intressant att någon provkört en av dom där häckarna.
Har alltid trott att dom inte ens gick att starta....
Visa användare
3.918
mosse
320D Touring 184 hk
2011
M-Chassie
Sportstolar
Rymdgrå
Lysande story...helt enkelt lysande.
Lika lysande att köra 160 km/h på en liten väg mitt i Täby...
?
3,8 liters tia????
Rusningtrafik????
Han driver väl med oss......

M3_BMW
Lembit: Vilken hård kille du är som kan köra 160 genom
Täby centrum och det med en M5 3.8 V10:a. Kan inte säga du imponerar med ditt körande och ovetande om M5:an.

Vad är livet värdt utan en BMW.
Jag säger inget om din körning men du var bra i "Torsk på Tallin" tycker jag :D
Länk

MalteK: Ja de va han!!Synd bara att han torska frugan till den "kåte värmlänningen"...
Dawwe, den kåte killen är inte värmlänning utan västgöte. Det är Roland som inte får något som är värmlänning.
PB:Ok...Lembit kanske borde spela in en dokumentär om en bilköpar-resa till Talinn...Vem vet kanske finns de några kap där borta...Ja menar han verkar verkligen kunna det här med bilar...
Lembit: PISKA den till 5500varv??Du måste ha övervarvat ju*ler*.Min M5 gick bara till 7250....
Kan bara inte låta bli skulle de va så farligt att köra i 160 på "den lilla vägen".Förstår inte riktigt varför ni har m3or och m5or om ni ska ligga o köra i 90 på väggrenen de kan man göra med en 318 också.
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Mr Henke, det är en jäkla skillnad på att köra fort och att köra för fort!
Köra fort kan man göra när omständigheterna medger det! Men att köra 160km/h mitt i Täby är i mina ögon defenitivt att köra för fort!

Mvh
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Instämmer med er alla som anmärkt på lembits omogenhet och okunskap. Tror han att någon ska bli imponerad av detta eller?

Med vänlig hälsning
//Kalle
Men har nå tänkt på att han kanska fick så jävla mycket ståfräs av en riktig bmw att i all hast så skrev han lite fel

Dom 3 B:en---------------
-Bemmer,Brännvin,Brudar-
----M-Power------------
Garett the best a man can get
DC-Hub The-Raven.dns2go.com
WebCam: The-Raven.dns2go.com
FtpServerThe-Raven.dns2go.com
The RavenRacing--
-----------///M
när ska bmw sparka ner audi från tronen och ta över superstage då
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
niclas85: Att påstå att M5 E34 har en 10:a är inte "lite" fel.
Ja nu lär han ju inte visa sig här mer!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
4 fel hade Gernant sagt.

MVH
Hasso
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.