|
|
|
|---|---|
|
Har kollat på en hel del foton här på BMW power, dels i Galleriet "Läsarnas bilar" och andra ställen. På de flesta foton som e tagna i kupen där ratten syns så är BMW emblemet borttaget och de syns att de har suttit nåt där. Finns de några här som tycker att de är snyggare med BMW emblemet borta. Jag tyckter de ser skabbigt ut, ser juh söndrigt ut! Verkar som om bilen vart med om en hel del när delar saknas i kupen... Bara undrar.. | |
|
På vissa modeller (ex tidiga E36) sitter det inget emblem i centrum av ratten. Det märket är endast präglat i plasten! Det är nog de du har sett. Helt original! Mvh |
|
| Ok! De kan juh hända.. | |
|
Även på andra modeller tex e34, av tidiga årgångar... //Kungen Af Malmö Kungens bil ==>> Länk |
|
|
Sist jag var på Returbilen i Malmö och letade ratt förvånades jag över att emblem-brickan i ratten var borta på samtliga BMW. Är det något samlarvärde i dem eller vad har man dem till? --------------------------------------------- Länk |
|
|
Somliga har det till fälgcentrum... bmw-4-me |
|
|
Emblemet saknas på alla tidiga BMW-rattar med airbag. Det beror på att man ville att ratten skulle vara fri från allt onödigt, så man inte skulle få ett emblem i ögat i händelse av kollision med utlösande av airbag. På de senare rattarna har man dock löst problemet, så det ska inte vara någon risk att man emblemet i ansiktet. Det är alltså "aldrig" bortplockat, även om det kanske kan se ut så på de tidiga airbagrattarna. Mvh Tommie, BMWPower |
|
| Tidiga och tidiga....jag har det inte på min 96:a ;) | |
|
Det underliga tycker jag är att man kan se t ex två 328:or från samma år där en har den fyr-ekrade ratten utan märke och en annan har den (mkt snyggare) tre-ekrade ratten med märke! Hur kan folk ha valt den fulare ratten utan märke när den andra fanns!! Snacka om snik-utrustad! Jens |
|
|
Somliga bilar gjordes med märket graverat i ratten. "utan" dvs... Väldigt fult dock. |
|
X. |
Min har snikmärket som är inpräglat, ser fattigt ut. Finns det nåt sätt att eftermontera emblemet? Utan att lägga typ 4000:- på ett nytt rattcentrum? Vill fortfarande ha airbag... |
|
Köp ett emblem och limma dit med PL400.... Automat är bekvämt |
|
|
Personligen skulle jag inte chansa på att ett egenhändigt ditlimmat märke sitter kvar när airbagen exploderar. Kan airbagen skjuta ett bildäck med fälg tiotals meter upp i luften (demo där man lägger en fälg på en airbag och skjuter av airbagen) kan den nog skjuta bort ett plastemblem in i ditt ansikte! Det kan ju se lite skumt ut om man tvingas bära en "monokel" med ett BMW-märke resten av livet. ;o) Mvh |
|
X. |
Jo nog för att jag gillar BMW men det är nog inte så kul att gå omkring med ett emblem i pannan. Men hur starkt är PL400 och var får man tag på det? |
|
Jag har faktiskt ingen aning om hur airbagen löser ut och vad som händer med plasten i ratten, men det finns ju en viss möjlighet att plasten i ratten/airbagen delar sig. Dvs airbagen kommer ut i centrum och plasten åker upp/nedåt. Om det nu är så, och man limmat dit något på ratten i centrum, så är det rimligt att anta att airbagutlösningen inte fungerar som den ska, utan kanske hela ratten mer eller mindre exploderar. Oavsett om det är så eller inte, så ska man självklart inte fästa något på ratten/airbagen. Jag åkte förresten taxi för någon månad sedan i Lund och det var med förskräckelse som jag såg att ägaren hade monterat flera stora klistermärken över området där passagerarairbagen är placerad. Prislistan, rökförbud- samt reklamklistermärken satt där. Dessutom hade han skruvat fast ett fäste till komradions mikrofon prcis vid skarven. Ett anteckningblock var fäst med sugpropp i framrutan, men blocket lutade mot airbagen. Som grädden på moset hade han klistrat fast en plexiglashållare för sina visitkort mitt på passagerarairbagen. På ratten hade han fäst fjärrkontroll till stereon, samt dubbla pennhållare. Han körde inte särskilt bra heller, så jag höll mig fast krampaktigt i dörrhandtaget. Mvh Tommie |
|
|
Det är nog ingen bra ide att limma fast ett emblem på ratten. Min bil har det "graverade" emblemet och det får duga för mig. Om mn ska limma något är dock PL 400 starkt som brännvin. Finns på välsorterade byggvaruhus. Automat är bekvämt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.