|
|
|
|---|---|
|
Har Köpt en Eibach sänkningssats till E36an (325a-91)... Tänkte sätta dit den igår kväll, men märkte att gängorna på ovansidan av dämparen (FRAM) va för korta. Den kom ej igenom fjädertallriken helt enkelt. Finns det andra "tallrikar" att köpa eller är det helt enkelt fel dämpare jag har fått??? MVH//Anders | |
|
Är du säker på att du fått ihop fjädern riktigt och fått ut dämparen fullt? Kan vara ganska "bökigt" att få ihop nya saker. Vid bytet på min så fick vi vara totalt 4 pers för att få på muttern på dämparen. Det var många svordomar där då:) Lycka till/Berbel |
|
|
Kan vara att du har gjort precis samma fel som jag gjorde på E30. Det beror inte på dämparna eller fjädrarna. Har du släppt ner den övre tallriken som sitter med muttrar i motorrummet eller har du låtit den sitta kvar? Om du låtit den sitta kvar; släpp ner den. Tyck ihop fjädrarna när de är på plats med fjäderspännare och montera på den övre fjädertallriken innan du sätter fast den med muttrarna i motorrummet. När du monterat ihop alltihop släpper du upp fjäderspännarna och monterar ihop allt som det skall sitta. Hade ett fruktansvärt pill med detta. Det syns inte vad som är fel, men dämparen kommer inte riktigt på plats då brickan och hålet i tallriken mycket lätt kniper runt så dämparen inte kommer upp riktigt i hålet. Försök att göra som jag skrev ovan så hoppas vi att det fungerar. |
|
|
Gängen går inte igenom UTAN fjädrarna under heller!!! Gängorna går ej igenom tallriken när ja provar utan fjädrar... Har tagit loss tallriken! Klaters klater.... =/ |
|
| Då var det knivigare. Då vet jag inte vad det kan bero på. Skall inte ha något med fjädrarna att göra om du bara kan trycka ihop dem. Verkar som att det är fel dämpare. | |
|
Kom och tänka på att det är en brytning under -92 som har med dämpare och fjädrar att göra. Kanske är så att du har tallriken till -91 och dämpare till sen -92? De fick gå på chassienummer på bil när jag beställde min väghållningssats. Tag och jämför gammla och nya dämparen och se hur stor skillnaden är vid tallriksfästet. Hoppas det löser sig för dig/Berbel |
|
|
Jag har just monterat en sänk sats på min 325 E36 -93, (weitec)för att jag skulle få dit dämparna så var jag tvungen att dra ihop fjädrarna i princip helt innan jag fick någon gäng att ta alls. Dämparen kommer antagligen att sträckas ut en aning av fjädern (så var det på min). brytpunkten mellan modellerna ligger -9206. lycka till Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.