AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
648

I veckan åker stylingen på

Hi
141
Hinkas
318I -00
Jajjemän! Äntligen ska de på! Men jag är lite prolig inför vintern här uppe i Härjedalen... Det är ju inte mycket mark frigång med front- och bakspoilern. Jag tror den blev ungefär 1dm hög baktill... Och ungefär lika låg fram... Och det kan bli kämpigt med alla dessa spår och skit på vägarna det blir när det är vinter.
Några tips på hur jag kan klara mig genom detta? Jag har tänkt att höja bilen 1,5cm genom att köpa vinter däck med 75 i profil, istället för 60. Det kanske inte blir så snyggt, men vill man ha bilen snygg nästa sommar så =).
Kom gärna med anndra tips. Jag vill ha grejjerna hela till sommaren, och det är ingen idé att vänta med att sätta på de till dess, det kommer ju en vinter efter den sommaren också.
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Om du vill höja bilen, så gör det genom andra fjädrar i så fall. Jag skulle inte slänga på större diameter på hjulen då det krävs en hel del större för att öka höjden på bilen, ej tillåtet heller för den delen (max förändring rullomkrets +-5%).

Sätt på grejorna och kör som det är, om man är överbeskyddande av pärlan så bör man köpa en vinterbil.

--------------------------------------------
Länk
Hi
141
Hinkas
318I -00
Ja. Man får väl ta det lugnt och prova. Man får alltså inte höjja bilen med hjälp av 1,5cm mer i profil på däcken?
Konstigt. jaja, man får väl som sagt var ta det lugnt.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Skäms nästan över att säga det. Men biltema har en nästan oförskämt bra metod för att höja sänkta bil, små gummiinlägg som du placerar i fjädern när bilen är upphissad. När du sedan sänker ner den förhindrar inläggen att den sjunker ihop som den gjort tidigare. Bilen blir visserligen fulare som du säger, men den håller ju till sommaren också! Testa det! //Johan
Hi
141
Hinkas
318I -00
Jag tror jag kör som det är. Så jäkla hemskt kan det väl inte vara... Man får väl ta det lugnt så ska det väl gå bra.

Det värsta är ju att dom har byggt ett fett jäkla fart gupp här i "byn". Men jag tror man tar sig över det.
Hi
141
Hinkas
318I -00
Det verkar inte vara några problem. Den blev inte lika låg som jag trodde, den är ju respektingivande 13cm hög fram :). Och det blir ca 1cm till när jag fått på 18"are. Så då kanske man kan sänka den till och med :).
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Det är gott om rönnbär i år så vi kanske slipper den ansenliga snömassa som var förra året. "Grenen kan inte bära både bär och snö"

Själv hade jag 60 mm sänkning fram + spoilerläpp på min 316. Fick agera snöplog. Tacka ASC-T för att jag kom fram över huvud taget!

MVH KJELLE
Hi
141
Hinkas
318I -00
Ja, så kand et vara :). Det är bara det att dom har byggt ett stort jäkla fartgupp här i "byn" som jag inte vet om jag tar mig över med sänkning. Det tar ju inte i nu, men kanske sedan om jag sänker, måste kolla lite hur mycket frigång det är över det där jäkla fartguppet... Och ja, jag måste åka över det :). Den sträckan hör ju till "raggar rundan" :).
Ta och kör över fartguppet på "snedden" då...

Fartgupp är ett helvete, i synnerhet de korta triangelliknande (25 cm breda och 15 cm höga) som fanns i Norrtälje utanför gymnasiet i början av 90-talet...lämnade mer än ett avgassystem kvar på dom.

#232 i E28 registret
Länk
Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.