AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.991

Hur får man värme i sin bil?

Sida 3 av 3
st
1.442
styrman1
X5 4.4 -04
320DA -06
530XD -08
Jag har vanlig AC i min.
Ingen extra ratt men jag ska prova om det kommer värme när reglaget står på max.

Automat är bekvämt
Kolla så att termostaten är ok, en termostat som inte fungerar som den ska skadar även motorn i och med att motortemperaturen är för låg. Kan även finnas att byta till en termostatat med högre öppningstemperatur
^LS^
Saablar! Min motorvärmare är paj!
Kände på den där sladden tar slut och den var iskall.
Bara att köpa ny imorgon.

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
byt termostat... blir de inte bra av det så kan de vara för lite glykol??? annars är det för litet värmepaket!
I varmare länder behövs inte lika stort V-paket som i sverige... :)

-----
King of the road
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Låter konstigt med så låg värme.
Vet ej om det finns olika värmepaket men min bil är import och den har värme så det räcker och blir över.
Det är med AC. reglagen för värmen till fötter och fönster sköts med de två rattarna som styr höger resp vänster sidan(varför nu det behövs) sen har jag en"scroll" ratt under mittutblåset som styr tempen på luften som kommer där.
Allt funkar bra, dock lite mycket rattande när man vill sänka värmen efter några km...
Dock så har min bil ngn form av vinterpaket för jag har värme i sätena (eller är det standard med skinn?)
Faaan vad kallt det är att sätta sig på schiiinnet när det är -28 grader....... speciellt om tröjan glipar burrrrrrr....... (saknar sommaren)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.