|
|
|
|---|---|
|
JAg har hört att det är vanligt på tidiga 325:orna alltså -93 å framåt till en -95 min låter lite konstigt.. när bilen går på tomgång går den bra å fint, tyst, men när man varvar på den så låter ett rasslande ljud från motorn. kan det vara "raslande vanos"? Det låter som om nånting sitter löst. ---------------------------- King of the road | |
|
ingen som vet.. ---------------------------- King of the road |
|
|
"rassel" har en tendens att komma från spridarna, ett riktigt surr alltså. Det är i vart fall ganska vanligt. Svårt att fastställa utan att lyssna om man säger.... Lyssna nära delarna så kanske du kan lokalisera lite bättre. -------------------------------------------- Länk |
|
| Hmmm....Har själv en E36 -94 med 23000 fulservade mil o den rasslar banne nig inte...Däremot kan ja tänka mig att om rasslet kommer typ då du gasar upp den att de e själva kamkedjesträckaren som e kass och/eller att kedjan e på väg o ge upp...Vanosrassel var inte så vanligt på dessa bilar men det förekommer säkert....De kanske va länge sen du bytte olja o de kan va så att ljudet du hör kommer från igenslammade??? hydraulelement.... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.