|
|
|
|---|---|
|
Nu vänder jag mig till er som mest troligt har mer koll än vad jag har! har nu varit och hämtat mig en 02as BMW e39 520i Touring och på denna bil har jag ett litet problem! det är så att när man startar bilen så kommer det ett slags "vinande" ljud bak på bilen som låter konstant. typ som att kompressorn låter lite konstigt. Men nu kommer vi till det lustiga. Hittar inte kompressorn? den är ej i reservhjuls-baljan där jag är van att den ska vara. då är min fråga till er. vars gömmer den sig? för har haft en e39 tidigare dock en 97a och då var kompressorn i reservhjuls-baljan. Hittade tillverkarna på något annat ställe att gömma den på senare årsmodeller? har kikat under bilen och där finns det då bälgar. | |
| Låter som ett hemmabygge, kompressorn ska sitta i reservhjulsbaljan. Skruva loss golvet i bagaget och se var slangarna till luftfjädringen tar vägen. | |
|
måste rätta mig litegrann nu efter en lite mer noggrann sökning. kollade under bilen och börjar bli tveksam ifall det är bälgar på bilen. ser likt ut men ändå inte. kollade överallt i skuffen men har inte hittat någon slang som ens skulle ha med nivåreglering/kompressorn att göra. så min fråga nu är. tillverkades det någon bmw e39 -02 touring med stötdämpare bak? har småkikat på "realOEM.com" alltså ställt in allt som det ska "touring" osv. och där hittar jag en "skiss" på bakaxelfjädring med stötdämpare och fjädrar bak. |
|
| Samtliga har stötdämpare bak, men det stämmer att de även gick att få med fjädrar istället för nivåreglering (inte ovanligt på modellerna med mindre motorer) | |
| 520 hade troligtvis spiralfjädrar som std. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.