AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
946

Nydligen skaffat 530 xi

ca
18
cappis
328i xDrive Touring
Blev nydligen bmw-ägare igen, en fin 530 xi sedan.

Så vad är det vanliga som brukar hända dessa bilar som man behöver hålla utkik efter?

Sen vill jag även fixa så att det går att spela upp usbminnen, har läst lite om detta på detta forum att man kanske behöver programera om stereon osv, så finns det någon i norr som är villig att hjälpa till med det?
fe
1.671
ferlin
Audi Q8 e-tron
Meckar i en 530xi E61 och en 320d -07 (EPA)
Grattis till bilen! Om du har en LCI (272 hk) så se till att gasa ur bilen med jämna mellanrum så ska det nog gå bra, dom där motorerna har haft lite trubbel med spridare mm och ett sätt att minska riskerna för det är att blåsa ur den då och då. Och det är ju inte så jobbigt :)

Ang stereo har jag inget tips.
ca
18
cappis
328i xDrive Touring
Tackar, kan säga att efter att ha kört den en vecka nu så är ja tokigt nöjd med den, att gasa ur bilen då och då blir nog inga problem då det är 272hk motorn (N53-B30A).

Fått lite tips om att köpa en Dension GW 500 och koppla in, men BRL som tipsade om det har ingen butik i stan jag borr, långt upp i norrbotten så det kan luta åt att jag måste koppla in sånt själv och kanske få en auktoriserad versktad att programera om stereon för cd-växlare.
Jo
64
Jojonaas
E61 530d -08
Beställ Inpa ifrån EBay. Typ en hundring. Så kan du nog programmera det själv :)
ca
18
cappis
328i xDrive Touring
Jag sökte efter ett par "inpa" på ebay, så nu gäller det att hitta rätt version antar jag. Fick dock för mig att man inte kunde programera om något utan att ha det riktiga programmet från själva bmw, stämmer det?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.