|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått besked om att det är fel på fördelardosan i min bil, verkstaden ska byta den den 21/9. min fråga är kan något annat gå sönder lr bli slitet, någon sa att lambdasonden kunde slagga igen stämmer det. Tacksam för svar. | |
|
Fördelardosan? Vad är det för nåt? Kan det hänga ihop med framvagnsreläet måntro? _____________________________________ ///Mvh Chrille ( aka. Chriz Loud ) |
|
|
Vad kan det vara för verkstad som hittar en sådan i den bilen??? mvh MW-Guru |
|
|
Jag måste få återkomma, men jag har för mig att han sa detmen jag kan ha blandat ihop det.med något annat. |
|
|
hej! fick höra nu att det var fördelningsväxellådan, som spökar. vad mer kan ta stryk om den felar? |
|
|
Är din bil fyrhjulsdriven? (x-drive) ------- //Lövet |
|
|
Är din bil fyrhjulsdriven? (x-drive) ------- //Lövet |
|
|
Ja det är den. |
|
| Egentligen ingenting. På vilket sätt fallerar fördelningslådan? | |
|
Den hackar vid kraftigt gaspådrag.men imte liks mycket nu som den första gången jag märkte det Det var den 24 augusti. Då hade jag ägt bilen max en månad, Så jag undrar ifall det var därför förra ägsren bytte. |
|
|
Har du samma däck och fälg runt om? Enligt vad jag kunnat finna så får skillnaden i omkrets på hjulen vara max 1%. Om du inte uppfyller det kan det vara en orsak till fördelningslådans problem mvh MW-Guru |
|
|
Ingen aning MW-Guru. |
|
|
Kan i så fall vara bra att kolla... Många stylar bilen med fetare fälgar bak och då är det viktigt att se till att omkretsen ligger inom 1% för alla 4 hjulen. Så vad är det för fälgdiameter fram resp bak och vad har du för däck fram resp bak, xxx yy R zz. mvh MW-Guru |
|
|
Om man är petig så kan man få problem även vid samma däck/fälg runt om t.ex om man byter exvis 1 däck (exvis vid skada). På mitt senaste förvärv hade jag bullar på 2 av däcken, dom var jämnt slitna men det gick ej att byta endast 2 däck p.g.a detta med max 1% skillnad mvh MW-Guru |
|
|
hej! Det sitter 245 40 19 på den runt om. |
|
|
Bra, om nu inte några däck är betydligt mer slitna än de andra beror problemet på något annat. mvh MW-Guru |
|
|
Det är inga problem med däcken! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.