|
|
|
|---|---|
|
När jag sätter i nyckeln i tändningslåset kommer varningslampa med batteri och nyckel upp - batteri urladdat. (Bilen har stått ett tag.) Instruktionsboken säger: "Använd fjärrkontrollen under en längre körning." Laddas nyckeln automatiskt när man sätter den i tändningslåset, eller måste motorn vara igång? Tänkte om man ändå ska ladda (bil)batteriet att nyckeln kunde sitta i. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. | |
|
Normalt sett brukar bilen gå ner i "sleep mode" efter ca 16 minuter efter du stängt av den och stängt dörren, och då lär laddningen upphöra. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Tänkte tändningen på... --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Nyckeln laddas via induktion, om du har en eltandborste med laddstation, prova lägg nyckeln på den så ska den laddas. Googla lite på det =) | |
| Måste ju vara kasst batteri i nyckeln. Fan börja använda min extra nyckel för några månader sedan o den har aldrig använts. Inga problem. Tror att det uppladdningsbara batteriet håller på att ge sig. | |
|
Det är bara om man har "comfort access" som det är batterilucka på nyckeln. Så det är väl inte tänkt att man ska byta nåt...? --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
| Det kan ta slut efter något år. Jag länkade utbytesbatteri någon tråd här rätt nyligen. | |
| Nä tyvärr ett jävla meck o byta batteriet i icke comfort nyckel. Finns youtube klipp. | |
|
Ja, det ser ut att va lite meck. Men efter att ha haft tändningen på vid batteriladdning så har det inte varnat nåt mer. --- Det är bara döda fiskar som följer med strömmen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.