|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har skaffat en e61:a LCI 2007, kommer göra service på denna själv framöver. Det jag funderar på är hur jag enklast släcker serviceindikeringen för olja. Det är ca 300 mil kvar enligt iDrive. Tidigare till mina e39 har jag haft ett BMW 1.4.0 interface samt ett Carsoft interface, dem fungerade bra. Men det är enbart för äldre modeller. Finns ju lite olika att välja på, Carly bl.a. men det är ganska dyrt, sen kostnad för varje återställning. Finns det några andra bra tips? Kodning känner jag nog inte att det behövs egentligen, men om det kan utföras på ett säkert vis så är det ett plus. Tacksam för svar. Mvh. Magnus | |
|
Reseta service gör du utan interface: Länk Ett bra Interface till e61 är Inpa. Jag har tidigare haft det på blocket. Jag har en liten sista skvätt på gång in om ca en vecka. Kostnad 625 kr inkl frakt. Fungerar fint även på Windows 8 och 10. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej! Perfekt! Jag som trodde att man behövde interface, man lär sig något nytt varje dag! Stort tack! Okej, intressant! Jag skulle nog kunna vara intresserad av en sådan när du får in. Har du något ställe där man kan läsa mer om dem? Mvh. Magnus |
|
|
Det finns massor på nätet då det används över hela världen. Här är en bra liten demo på Youtube: Jag säger till när annonsen ligger ute igen, där finns mer info. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Jag har ett mindre antal kablar igen. Se här: Länk Mvh Ola |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.