AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
11.250

Förhandlade rabatter nybilsköp BMW 330e

Sida 2 av 3
Får min 330e nästa måndag bara elratt och vinterdäck som utrustning extra över standard 374.400 före premien. Köpt av proauto som förmånsbil
kn
9
knoglas
Snart: BMW 330e (beställd)
@magnus@jagre.org

Okej, jag hade bara HIFI utöver standard, så du fick nog en bättre rabatt då vinterdäcken kostar ganska mycket.

Hur lång leveranstid blev det till sist?
@knoglas det blev 3mån, supernöjd med rabatten. Tog in offerter från hela landet och proauto var de enda som kunde få in den på 8 basbelopp som är vår gräns.
Min landade på 394kkr exkl miljöpremien. Köpt via leasingbolagets ramavtal. Listpris 447kkr.
-Msport, rattvärme, tonade rutor, hifi fick jag in.

Lite lustig kommentar från "dagis", jag misstänker att han aldrig provkört en 330e. Jag har däremot väldigt svårt att se vitsen med att köpa en vanlig 330i F30 som drar 1L/milen blandat, ffa som juridisk person och om man betalar bränslet själv.

Ser fram emot leveransen, får min V3 nästa år om allt går som det skall.
Kristoffer_L du har säkert gjort rätt val för dig. Jag tycker inte alla bilar är toppen bara för att man sätter en BMW-logga på dom. Vet ju inte vad du tycker är lustigt men jag vill inte köpa en bil för 400-500k som helt plötsligt tappar omkring 70 hk för att jag kört för länge.
Nej jag har inte provkört den men antagligen är den jättebra så länge batteriet orkar och man får hela kraften. Hoppas den blir en fullträff för dig.

Sen undrar kanske jag hur du gjort för att köra en 330i med den förbrukningen. Takbox full med sten? Eller är det du som inte provkört kanske? :)

Hade en relativt nyligen som hyrbil, och ja den landade på 9,7L/100km i min cykel. Tyvärr blir turbobilarna törstiga på motorväg.
Ok, intressant. Har aldrig varit nära dom siffrorna. Kör ju ca 14 mil om dagen varav 6 mil motorväg med farthållare mellan 120-130, du kanske hade mer bråttom än så?

Nåja allt detta är OT, finns säkert någon tråd där man kan dunka in sina förbrukningssiffror om man gillar att tävla om det.
Nej, det var iofs i Tyskland men det gick inte fortare än 140 ändå pga trafik. Med 330e kan man spara elen tills den behövs som bäst, dvs på korta turer eller i stan där en vanlig motor drar som mest.
Så fort kör jag ju sällan. Blev faktiskt lite nyfiken på förbrukningen i min cykel så jag nollade färdatorn i morse och landade på 5,9L/100km. Gick väldigt lugnt till eftersom mörker,regn, risk för vilt på vägen och annan trafik håller ned hastigheten. I somras hade jag 7.2L/100km och kör jag lite busigare i sportläget.
Nu har jag ju postat förbrukningssiffor som jag lovade att jag inte skulle :)
Verdi
Enligt spritmonitor.de så ligger 330i på 0.97 l/mil i snitt och 330e på 0.57 l/mil. Tror det fungerar mycket bättre som jämförelsegrund än nån som hävdar uppenbara fantasisiffror.
Att en bil med elteknik drar mindre än en bensinare är vi på det klara med, tack för påpekandet. Det som diskuterades är förbrukningen på en 330i och jag har inte sett några fantasisiffor. Däremot sysslar jag inte varken med stadskörning i Stockholmsområdet eller höga motorvägsfarter. Kanske därför jag inte upplevt de siffrorna???
Ar
84
ArnDeArtica
330e M-sport -17
330e M-sport (Estorilblå och tygklädsel) med en hel del tillbehör. Tror listpriset blev 524000 men vi har 17% på allt utom paket och då har jag M-Sport och Innovation (HUD) paketen. Vinterdäck ingick inte (avtalet reglerar det).
Personalbil genom jobbet och jag räknar med att den blir billigare än kollegans 320d just på grund av det låga förmånsvärdet.

Angående förbrukning så kan man säga att det beror på...
från 0 l/mil (istället ca 2,5 kwh/mil) till 0,74 (landsväg långkörning = ingen ström i batteriet). Går säkert få den att ta mer men ca 0,5 en "vanlig" vecka för mig.

Räckvidd på batteri 2-2,5 mil beroende på temp, kupévärmning och fart.
Verdi
17%?!?!!?
Ar
84
ArnDeArtica
330e M-sport -17
Även handlaren var förvånad kan jag säga. Vet inte om jag vågar avslöja vilket bolag jag jobbar åt men jag tror att vi har så bra avtal eftersom vi bara har tre märken att välja mellan.
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
Var inne på 330e i somras. Nu försämras ju villkoren nästa år... Så:
Jag funderar på GLC 350e Coupé, om det inte blir något RIKTIGT skoj.
Provade den C 350e på AMG Centre i Sisjön - tyckte den gick bra.
Har aldrig haft en SUV, och nu är det väl dags? PHEV?

Annars är det "roliga och förnuftiga" valet en GTI Clubsport. Billig och rolig. Men framhjulsdrift...

(Vi har 11 på allt utom MB, 16%, vissa 19, C220d 21%...)
17% är ju helt galet bra! Fast då får firman betala fullpris för ex advantage samt xdrive och andra erbjudanden?

Groggyfroggy: antar att det är förmånsvärdet du syftar på. Blir ju en ganska liten ökning på ca 500 brutto vad jag förstått. 250kr i månaden lär väl knappast bli en game-changer om man ändå är inne på en hybrid?
Verdi
groggy,
De där siffrorna för MB är väl mer eller mindre deras Fleet Edition-rabatter som ju är väldigt bra på t ex C220d.
Visa användare
74
dekey
BMW M3 E46
Hej.
Jag ska in och beställa en 330e på onsdag! Biliagroup Segeltorp offert 539,000 efter rabatt 500,000 jämt gummimattor på köpet bra matad blev den. Köpes privat. Tips på andra ställen att hämta offert med större rabatt 6% får jag nu.
Några tips och råd eller kanske att avråda från att köpa en sådan och kanske satsa på en 420d.
Expressen skriver att det är problem med skrammel och att få låda och motorerna att lira bra tillsammans ?? Stämmer det?
Hur är det med andrahands värdet?
Någon som fått tillbaka miljöbilspremien hur gör man och hur lång tid tar det?

Tacksam för svar Omgående
Mvh
Jag köpte min 330e privat och fick 8% rabatt. Min bil kostade också c:a 539,000 före rabatt och jag tog nästan allt förutom skinn (tog halvläder). Jag hade dessutom vinterdäck och en Wallbox pro med i den offerten.

Jag håller inte alls med Expressen utan tycker att bilen går väldigt bra och att övergången mellan el och bensin är i princip omärklig.

När det gäller andrahandsvärdet så utgår jag från att det kommer att vara sämre en för en icke-elbil. Dock argumenterade säljaren att den borde går att sälja som en 320. Tiden får utvisa - men jag tror att det är en av de sämre bilaffärerna jag gjort. När jag köpte 330e byte jag in min V60 D5 AWD och den betalade jag 400,000 kronor för och efter knappt 5 år och 7000 mil fick jag 180,000 kronor.

Först fick vi hem ett brev som sa att miljöbilspremien var slut för 2016 och man fick också skriva på ett intyg som de ville ha som vi sedan skickade tillbaka. Två veckor senare så fick vi miljöbilspremien.??? Det tog totalt c:a en måndad innan vi fick pengarna.
Ae
23
Aeskeh
Bmw f30 330e -16
jag köpta min 330e hos autowax i Karlstad, listepris var 534.00 kr och fick den til 480.000 kr. bilen hadde varit i utstiling i Karlstad lufthamn.
jag fick ochso brev om miljöbilspremie och dom kom efter en månad.

jag tyckar inta at där är problem. iblandt kännar jag när benzin motorn starter.
är jätta nöjd med bilen och det är coolat åka runt på el. :)

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.