|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Tänkte höra vilka rabatter ni har kunnat förhandla er till vid beställning av en 330e? Speciellt gärna ifall det har varit i privat regi eller som tjänstebil, samt bilspel om ni känner för det :). | |
|
Skulle titta på extra utrustning snarare än lägre pris. Värt mer för dig än det kostar för säljaren. Och utan inbyte är mest intressant då för säljaren gissar jag för då är det pris emellan bara för din gamla skrothög. Så uppsättning vinterhjul på snygga fälgar och liknande på köpet. Elektriska stolar är annat förslag som är rätt smidigt om man är flera som kör bilen - varje nyckel har sin inställning. Överdragsklädsel är annat förslag. |
|
|
Jag har en 330e M-Sport som tjänstebil, jag rekomenderar Patrick Persson på M-Bilar i Eskilstuna, han var i särklass bästa säljaren jag hade kontakt med när jag hämtade in offerter från olika BMW handlare. Klart värt besväret att åka till Eskilstuna när man fick så bra service och pris. |
|
|
Tjena, Jag valde en BMW 330E som tjänstebil. Försäljningspriset var 505 300 kr Rabatt - 65 300 kr Slutpriset blev 440 000 kr Bilen är i stort sett fullmatad. M-sport Lounge pack eDrive package Navigator läder/mocka klädsel vinterdäck taklucka mm |
|
Verdi |
Köper någon 330e privat? Bilens hela existensberättigande ligger ju i det låga förmånsvärdet. :) |
|
Håkanm86: Det lät som en redig rabatt. Vilket leasinbolag går ni igenom? Fick du rabattsatsen på all utrustning eller exklusive färdiga paket som malet, lounge etc. När jag frågade rabatterades inte färdiga paket sa säljaren, utan lös extrautrustning samt grundpris bil. |
|
|
Vi skippade leasingen då chefen ville betala allt på en gång. Det minns jag inte, vissa paket hade dem erbjudande på redan. Bästa sättet att få en bra rabatt är att fråga om offert hos flera återförsäljare. Sedan ställer du dem mot varandra. Den som ger bäst pris blir det självklara valet. Lycka till. |
|
|
Min spec: Färg B45 Estoril Blue Klädsel HAAT Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit Utrustning, paket 7LF Model M Sport 2PE 18" Lättmetallfälg stjärneker 400 M 465 Genomlastningslucka 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4WF Interiörlist Aluminium Hexagon med accentlist Blå matt 507 Park Distance Control (PDC) bak 563 Belysningspaket 5A1 LED-dimljus 5A2 LED strålkastare 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZPH BMW eDrive Package 5AS Driving Assistant 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USBanslutning 6UH Traffic Information ZNN Navigationspaket Utrustning, fabriksmonterad 521 Regnsensor 534 Klimatautomatik 676 HiFi Högtalarsystem 6S4 Svensk språkversion Change in paket 7LF 5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go Utrustning, standard 205 Automatisk växellåda med Steptronic 216 Servotronic 258 Runflat däck 2PA Låsbara hjulbultar 2VB Däcktrycksmonitor 423 Velourmattor 428 Varningstriangel 494 Stolsvärme fram 4AE Armstöd fram 502 Strålkastarspolare 575 Extra 12 Voltsuttag 5DA Deaktivering Passagerarairbag 6AC Intelligent emergency call 6AE TeleServices 6AG eDrive Services 6WA Instrumentkluster med utökat innehåll 885 Svensk instruktionsbok 8SM Chassinummer i framruta 9AA Transportskydd Försäljningspriset var ca 465" Rabatt 65" Slutpriset blev 400" ...och sen supermiljöbilspremie på 40" Så 360.000 kändes väldigt rimligt och går på så vis in inom 8 prisbasbelopp :) |
|
| Pär:an - miljöbilspremien för pluginhybrider är "bara" 20 000 numera :( | |
|
Hmm. Jag har en offert på en 330e för c:a 542,000 kronor och då ingår vinterdäck och en laddbox. Jag fick rabatt på 32,000 kronor och landar då på 510,000. Känns som om jag borde ta in några fler offerter. Jag köper privat. Patrik |
|
|
Stort tack för alla inputs. Detta är kanonbra. Som nämnts tidigare, pär:an, hur fick du 40k i premie? Den ska ligga på 20k för hybrider, dessutom snackas det om att den ska sänkas till 10k efter årsskiftet. Har ni ringt in och fått offerter eller har ni besökt respektive handlare? Nån som vet ifall handlare under samma flagga har gemensamma offertsystem? Dvs att de kan se tidigare offerter? |
|
|
Färg
B45 Estoril Blue Klädsel HAAT Tyg 'Hexagon'/alcantara antracit Utrustning, paket 7LF Model M Sport 3DE Deletion of specific exterior design contents 465 Genomlastningslucka 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 563 Belysningspaket 5A1 LED-dimljus 5A2 LED strålkastare 704 M Sportchassi 710 M Lädersportratt 715 M Aerodynamikpaket 760 Individual Högglans Shadowline 775 Individual Anthracit innertak ZPH BMW eDrive Package 5AS Driving Assistant 609 Navigationssystem Professional 6AK ConnectedDrive Services 6AM Real Time Traffic Information 6NS Bluetoothförberedelse Professional samt USB-anslutning 6UH Traffic Information ZNN Navigationspaket Utrustning, fabriksmonterad 2TE Automatisk växellåda med växelpaddlar 320 Ej modellbeteckning 420 Tonade sidorutor bak samt bakruta 521 Regnsensor 5DC Fällbara huvudstöd bak 610 Head-Up Display 676 HiFi Högtalarsystem 6S4 Svensk språkversion Change in paket 7LF 21C 19" M Lättmetallfälg dubbeleker 442 bicolour Orbit grey metallic 4FT Interiörlist Aluminium längsgående fin med Accentlist svart högglans 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 5DF Aktiv fartpilot med Stop&Go Utrustning, eftermonterad 1 Gummimattsats Rabatt: 78 400 (inkl. 20 000 miljöbilspremie) Slutpris: 410 000 De dyra extraprylarna var helt klart HUD (ca 10 000) och 19" (11 500)... |
|
|
patrikt, en halv miljon för det där skräpet tänker jag. Bilen är ju inte bra på någonting och privat dessutom. Förstår verkligen inte varför man överväger den modellen. Som tjänstebil finns det väl ett visst incitament men i övrigt? Jag är helt på det klara med att jag kan ha missat något här så, om någon vill, förklara tänket kring modellen. |
|
|
Antagligen är jag lite dum :-) Jag skulle vilja ha en laddhybrid och då kan jag välja mellan Volvo, Volkswagen, Audi och några andra lika roliga bilar. Denna bil är tänkt som andra bil den ska ta min fru till jobbet och hem igen och på garageuppfarten har jag redan en roligare bil. Ergo ur ett laddhybrid perspektiv är 330e helt ok och dessutom känner man igen sig bakom ratten. Hur som helst om tjänstebil köparna får dubbel så mycket i rabatt som jag så blir det nog någon annan bil. Har skickat offert förfrågan till bland annat Patrik som nämndes i tråden men inte fått något svar ännu. |
|
|
OK, jag skulle ta en om räckvidden var acceptabel men 2-3 mil känns ju alldeles för lite. Mindre än 30 mil är inget alternativ i min värld. Dessutom tar de ju hutlöst betalt för bilen och köparen kanske även installerar någon speciell laddare. När man är klar med bilen går det att använda laddaren till annat? Måste man ha en för varje bilmärke om man byter? Konstiga frågor kanske men tekniken är för omogen för att jag skulle chansa med så stora pengar. Men om bilen passar dina behov så ska du såklart gå för den. Mig ska du inte lyssna på :) Hoppas nästa bil blir rätt för dig oavsett var du landar. Lycka till! |
|
|
Instämmer med patrikt - laddhybrid lockar. Visst känns det som om man är en early adopter och att räckvidden är på gränsen, men även i vårt fall blir det en andrabil som passar perfekt för pendling till och från arbete. Skulle nog inte köpa privat, men som förmånsbil är den klockren. Tittat på de andra laddhybriderna men inte fastnat för någon. Stora minuset är så klart att den inte går att få som touring, men som andrabil så duger det som sagt ändå med vårt pendlingsmönster. Räknar i princip med 0 i bensinförbrukning för vardagspendlingen, gratis laddning på arbetsplats och dessutom finns gratis parkering för laddhybrid där hustrun ska parkera vilket i sig gör en diff på 1400 per månad :). Det finns alltså en del "dolda" fördelar som man inte tänker på vid första anblick. Har haft en hemma på lån ett par dagar och jag trivdes väldigt bra med bilen. Har en GT som förstabil och hustrun uppskattar att man känner igen sig :) Laddare är av standardtyp så om man installerar en box hemma så går det att använda även till andra märken. Hade tur att få relativt kort leveranstid då min handlare hade en tillverkningsslot tillgänglig. På många ställen är det runt ett halvårs väntetid. I exempelvis Nederländerna så står 330e för 43% av alla 3-serie som säljs, så även om den har begränsad räckvidd så väger skattefördelarna (och användningsmönstret) tungt. |
|
|
ForestC är det det faktum att ni beställer tjänstebilar som gör att ni får sådana bra rabatter eller är det vilken handlare man väljer? Tack, Patrik |
|
| patrikt, det är nog juridisk person som spelar in. | |
|
patrickt: Juridisk person spelar stor roll, t.ex. vår grundrabatt ligger på ca 9% och så börjar man förhandla från det som utgångspunkt, som privat köpare börjar man oftast förhandla på försäljningspriset som utgångspunkt. Men dom sista tusenlapparna kan man komma i mål med genom att jämföra med olika handlare. ForestC: Jag hade samma tur som du, hade 5 veckors lev tid :) daagis: Som tjänstebil är det kanon med en 330e som du säger, men också tveksam om jag skulle välja den som privatköpare. Har man dock bestämt sig för att man ska absolut ska köpa en laddhybrid och tittar på vad som finns att välja på marknaden idag för liknande pengar så tror jag 330e står sig som ett bra val om man OCKSÅ vill att det ska vara en rolig bil som ser vettig ut, annars kan man ju alltid välja en Nissan Leaf eller annan liknande vacker el-bil :) |
|
|
Tack för svar. Jag förstådd att det var så det fungerade men vill bara vara säker. Vi vill ha en laddhybrid och då är 330e ett bra alternativ. Körde en i helgen och båda jag och min fru tyckte den var väldigt trevlig. |
|
|
Fyller på med info, även fast tråden verkar dött ut =) Beställde en ny 330e i veckan. Pris: 425 400 kr Rabatt: 51 000 kr Nettopris: 374 400 kr ~ 12 % rabatt. Bavaria Solna, tjänstebil. 12v leveranstid (beräknad). Hoppas på att den kommer betydligt snabbare. Längtar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.