AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.729

Bmw e61 klimatanläggning död

ko
119
kotte_b
e30 318is -91
E36 320i cab -94
Hej min klimatanläggning är helt svart tyckte det small till när jag kopplade in aux kabel, och nu fungerar inte någon knapp till klimatanläggningen har kollat alla säkringar i bagage och handsfack med multimeter och alla verkar vara hela, någon som har någon aning om vilket nr samt säkringsstorlek det är och vart den sitter, min handbok är på tyska så jag fattar inte ett skit Med vänlig hälsning,
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Har du inte ett litet plastark med översikten över alla säkringar i säkringsboxen vid handskfacket? Burkar finnas instucket i ett litet fack avsett för arket.

Men om du kollat alla säkringar lär det inte vara de som är felet oavsett...

Att det small till när du kopplade in aux-kabeln är inget gott tecken.

Menar du att du anslöt en kabel i efterhand till stereon eller att du kopplade in någon enhet i den?
Är kabeln korrekt monterad och är det en originalkabel eller "piratkabel"?

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
ko
119
kotte_b
e30 318is -91
E36 320i cab -94
De är en ebay aux bluetooth tog plus ström från ciggutaget sen tjuvade jag jorden från klimaten de var då de poffa till men klimat konsollen var inte inkopplad då men när jag satte tillbaka allt så var den helt död, funderar om det finns några fler säkringar utöver bagage och handsfack, tyvärr ingen sånt där papper du nämnde har letar efter ett sådant :/
ko
119
kotte_b
e30 318is -91
E36 320i cab -94
Satte mig med google translate via en ja hitta på internet och tog lös de säkringarna å då var det en 15amp som var trasig fastän multimetern visade att den var hel, så nu fungerar allt iaf var på säkringsplats nr 30 :)
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Skönt att det löste sig!

Kolla videon:

Kan vara läge att köpa ett säkringsschema hos BMW om du saknar det, du kan ju ev. behöva byta säkring lite mer akut någon gång...

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.