|
|
|
|---|---|
|
Jag har en X3 LCI som uppfyller alla krav på RTTI och jag gick in på portalen och betalade 9 kronor för en provmånad. Tittar jag på navigatorn så är alla RTTI val valda men jag ser inga gröna vägbanor utan ser mest orange eller en gång även gul. Jag lånade en BMW från Novation och där var vägbanorna gröna osv. Jag kör mest i Storstockholm. Är det något mer jag behöver göra för att det ska fungera? Novation hade inga direkta svar heller. Tack, Patrik | |
|
Står det RTTI i kartdisplayen? Står det TMC är den inte uppkopplad på RTTI. /M Mina bilar: Länk |
|
| Tack. Ska kontrollera det i morgon. | |
|
Jag spenderade först en timme med att åka runt och uppdatera Navigationen till 2016-2. Sedan satte jag igång en navigation för att verifiera vad jag var uppkopplad till. Först och främst så ser jag statusrutan endast när jag har valt att starta navigationen och då kommer det upp en ruta i nedre högra hörnet och där stod det TMC. Hmm. Jag funderade lite över saken och gick sedan in i Connected Drive och där stod det att jag hade bokat RTTI. Då gick jag in i Connected-drives meny genom att dra "hjulet" till höger och längst ned i meny fanns ett alternativ "uppdatera". Jag gjorde detta och tog ut en destination och startade navigationen och då stod det RTTI nedre i högra hörnet - mission accomplished. Tack tegel för infon. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.