|
|
|
|---|---|
|
Vad innehåller egentligen nedanstående. Jag har ett hum men vad fick man mer än standardutrustningen? 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL 7H9 HANDS-FREE FACILITY WITH USB INTERF 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING 8TG ANTI-THEFT SYSTEM 8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B | |
|
1. Förvaringspaket 2. Helljusassistent 3. Hands free för mobilen 4. Antingen tonade rutor eller bara framrutan som gick att få som klimatkomfort vindruta 5. Larm 6. |
|
| 8TG betyder startspärr, inte larm. Utrustningskod 302 betyder larm. | |
|
Tack för svaren, men jag skulle vilja veta lite mer. Utvecklar därför mina frågor: 493 STORAGE COMPARTMENT PACKAGE =Kopphållare fram och i mitterstödet bak (totalt 4st) inget annat? 5AC AUTOM. HIGH-BEAM HEADLIGHTS CONTROL Har läst att denna är helljusassistent och att ljusomkopplaren skall stå "i klockan elva", dvs på A. Som jag förstod så skulle helljuset blända av automatiskt vid möte, men detta kan inte stämma eftersom på min bil så händer ingenting annat en att jag bländar mötande bilist precis som ute "finessen". Inte heller ser jag en helljussymbol med ett A i instrumentklustret. 7H9 HANDS-FREE FACILITY WITH USB INTERF Bilen har hf via bt. Gissar att denna möjliggör en telefonadater där äldre telefoner kan dockas. 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING På min bil solfilm på insidan av rutorna bakom b-stolpen. Väldigt mörk sådan. 8TG ANTI-THEFT SYSTEM Något stöldlarm kan jag inte se. Backspegeln saknar röd diod i underkant. Så det är väl startspärren 8TN DAYTIME DRIVING LIGHTS SELECTABLE B Förstår inte hur jag skulle välja vilka ljus som skall tändas när bilen startar automatiskt. |
|
| Har du kollat i instruktionsboken för att se hur helljusassistenten fungerar? Du måste aktivera den för att det ska fungera. Det du gör är att tända helljuset manuellt. | |
|
Enligt instruktionsboken så skall ljusomkopplaren stå på A, dvs i läge "klockan elva". Helljuset påslaget med spaken. Möter bilist och ljusbilden ändras inte vad jag kan se + ingen indikering i instrumentet. Bilen saknar felkoder |
|
| Som sagt, du har inte aktiverat helljusassistenten. Det står i instruktionsboken att du ska trycka fram och hålla inne blinkersspaken en kort stund för aktivera helljusassistenten. Har du gjort det? Att döma av dina inlägg så släpper du spaken direkt efter att du tryck fram den. Gör inte det, håll den intryck i några sekunder. | |
| 761 INDIVIDUAL SUN PROTECTION GLAZING : Är extra mörktonade orginalrutor och ej solskyddsfilm. | |
|
Chris87 & Micro68 Tack nu är jag klokare avseende de två koderna. |
|
|
493 Storage compartment package i e91 innehåller bla. 2 dryckeshållare fram 2 dryckeshållare bak i armstöd. Nätfickor på framstolarnas ryggstöd. Förvaringsfack fram med lucka under ljusomkopplaren. Förvaringsfack bak i mittkonsoll. Är lite osäkrare på lastutrymmet, verkar som lastkrokar och band har blivit standard utrustning där. Kanske även så 12v uttaget bak. Sen ingick även 493 i advantage paketet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.