AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.850

Några varningsflagg på denna 330 -2013 ?

Lite nyfiken på den här. Vet att den är importerad men inte så mkt mer. Någon som känner till bilen eller som kan ge feedback på vad man bör tänka på, priset etc?

Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Bara att döma av rattens skick så tycker iaf att den ser ut att ha rullat mer än de angivna 8500 milen. Men det behöver givetvis inte vara så. En kontroll genom att ringa de verkstäderna som servat bilen i sitt tidigare land borde kunna styrka miltalen.

Mvh/ Niclas
Transocean
Tror inte att den är backad. Om du läser Carfaxrapporten så gick den endast 7.5 mån efter första registreringen i utlandet innan den togs till Sverige för att brukas som leasingbil. Kanske en f d BMW Mitarbeiterfahrzeug eller en demobil innan den kom till Sverige? Tycker inte att ratten ser sliten ut.
Da
549
Daniel123
X5 45e -22
Tycker inte heller ratten ser sliten ut?
Verdi
Rattens skick? Really? Hur kan du se nåt sånt på lågupplösta bilder? Jag tycker den ser ut som en ratt. :)
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Ratten ser väldigt glansig ut på bilderna. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg, det behöver inte betyda någonting. Det kanske bara behövs en ordentlig rengöring med rätt skinnrengöring :)

Mvh/ Niclas
Tack för feedback, om man utgår ifrån att den inte är skruvad, vad tror ni om priset?
Kommer den att bli svårsåld i framtiden pga färgen på inredningen?
Verdi
Tycker den är dyr med tanke på milen, importstatus och inredning.

ok, vad kan vara ett rimligt pris på den?
Inredningen kommer såklart att begränsa antalet spekulanter, men samtidigt gör den att bilen sticker ut lite i den grå massan. Personligen skulle jag mycket väl kunna tänka mig att köpa denna före en likadan med std trist svart inredning.
Önskar du verkligen en utan 4x4? En ny kostar ca 100' mer, så ja den är för dyr.
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
turbo4ever: En motsvarande ny kostar ca. 560´ brutto. Visst lär man kunna få bra rabatt på en sådan, men man lär inte kunna få loss en motsvarande för 400´.

Denna går troligtvis att få ned strax under 300´, en motsvarande ny kostar väl kanske ca. 480´. Tycker bilen är väldigt tilltalande, dock ganska mycket pengar när den är fyra årsmodeller gammal och gått över 8000 mil.

MVH Christofer
Verdi
Vad är det som tilltalar? Röda skinnet? Utrustningsmässigt tycker jag den inte är så het. Saknar till och med sportautomaten. Sen vill jag ha Comfort access, Harman Kardon, stolar med minne, backkamera, dragkrok, adaptivt chassi, sportstyrning... Exakt vad har den förutom M-Sport, skinn och navi pro?

Fan, jag var alldeles för billig på min 330d ser jag. Man saknar inte kon förrän båset är tomt. :)
En importbil med bordell..nej jag menar korallrött skinn måste ner rejält i pris för att vara intressant enligt min mening :)
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Uppenbarligen tycker trådskaparen om bilen och färgkombinationen. Jag tycker också silver med rött skinn och fina fälgar är snyggt, men vad vi tycker är helt ovidkommande.

Verdi: Den har ju i alla fall automat, metallic, xenon, 19", 18" vinterhjul. Sportautomat? Är inte det bara en annan spak och paddlar på ratten?

Tycker också priset är i överkant, men det verkar å andra sidan inte finnas någon motsvande billigare till salu.

MVH Christofer
Verdi
Jo, framförallt en snyggare växelspak. ;) Inte hela världen kan jag medge men något jag skulle störa mig en del på.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.