|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Är ny här på forumet men känner att jag måste lyfta en fråga här! Innehar en 320I -02 automat som gått ca 25000mil som jag ägt i några månader nu. Har på senaste tiden haft ett problem med bilen som jag inte vet riktigt var jag ska börja felsöka. Problemet är att när jag kör i jämn hastighet i ca80 uppkommer ett ljud (skorrande) (låter som det kommer ganska långt bak) och varvräknaren fladdrar samtidigt. Problemet uppkommer inte om jag kör i sportläge eller manuellt. Efter att ha läst runt på olika forum så kan det mycket väl vara turbinen som är kass eller att det är tid för ett oljebyte i lådan. Är jag rätt på det eller är det något mer som kan göra att just detta fenomen uppkommer? | |
|
Ingen son har en aning eller en fundering på vad felet kan vara?? |
|
| "Turbinen" även känd som momentomvandlaren mår inte bra av sk "livstidsolja". Dina symptom kan betyda att den är sliten och att lock-upen inte går i. Ibland hjälper oljebyte, ibland är det för sent. Finns tillsatser man kan slå i för att kringgå problemen, tex lubeguard shudder fix. | |
|
Tack för ditt inlägg! Du menar att jag kan testa att slå i en tillsats i den befintliga växellådsoljan och se om det hjälper. Var kan man köpa detta medel? (Lubegaurd) Värt att testa tycker jag. |
|
|
Google så hittar du lite olika återförsäljare. T. ex. Länk eBay har bättre priser om du kan vänta på leverans från utlandet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.