AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
840

Turbinen eller Olja?

Ra
3
Ragge 1
320i -02
Tjena! Är ny här på forumet men känner att jag måste lyfta en fråga här! Innehar en 320I -02 automat som gått ca 25000mil som jag ägt i några månader nu. Har på senaste tiden haft ett problem med bilen som jag inte vet riktigt var jag ska börja felsöka.

Problemet är att när jag kör i jämn hastighet i ca80 uppkommer ett ljud (skorrande) (låter som det kommer ganska långt bak) och varvräknaren fladdrar samtidigt. Problemet uppkommer inte om jag kör i sportläge eller manuellt. Efter att ha läst runt på olika forum så kan det mycket väl vara turbinen som är kass eller att det är tid för ett oljebyte i lådan. Är jag rätt på det eller är det något mer som kan göra att just detta fenomen uppkommer?

Ra
3
Ragge 1
320i -02
Ingen son har en aning eller en fundering på vad felet kan vara??

08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
"Turbinen" även känd som momentomvandlaren mår inte bra av sk "livstidsolja". Dina symptom kan betyda att den är sliten och att lock-upen inte går i. Ibland hjälper oljebyte, ibland är det för sent. Finns tillsatser man kan slå i för att kringgå problemen, tex lubeguard shudder fix.
Ra
3
Ragge 1
320i -02
Tack för ditt inlägg! Du menar att jag kan testa att slå i en tillsats i den befintliga växellådsoljan och se om det hjälper. Var kan man köpa detta medel? (Lubegaurd) Värt att testa tycker jag.
08
953
08976
535dX Touring -16
750i -06
Jeep Grand Cherokee -14
Google så hittar du lite olika återförsäljare. T. ex. Länk

eBay har bättre priser om du kan vänta på leverans från utlandet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.