|
|
|
|---|---|
|
Tjenare! Har hittat en bil som jag blev riktigt sugen på men jag hittade den i Finland, det gäller en e28 535i i riktigt fint skick, motorn är utbytt till en motor från M5 s38b36 av en seriös kille som moddar Bmw bilar i finland, ca 18.000mil. Den är reggad och besiktad i Finland men tror ni det kommer bli problem att regga den i Sverige? Någon som har koll? Sen har jag funderingar kring priset också då den ligger runt 160 000, synpunkter på priset också tack :). Väldigt tacksam för svar :). | |
|
Prutmån så klart. Jag skulle buda 80-90. Eller kanske lite lägre ... // Men är du sugen så ok!! |
|
|
Länk till den bilen jag tänkte. Länk |
|
Transocean |
Ser riktigt fin ut. Klart kan man pruta hos en bilhandlare, men 80-90 k kommer dom att säga nej till och vänta tills den rätta kunden dyker upp. Vad kostar en M5:a då? Denna bör vara betydligt billigare. Antar att motorn gått 18 000 mil, hur långt har bilen gått? |
| Ja ska du köpa en e28 M5 så får du nog betala minst 400k... Och det är i princip omöjligt att hitta en. Motorn har gått lite mindre än 18k mil men rätt nära sa dom. | |
Transocean |
Jag skulle nog droppa den. Inte kommer den att stiga i värde som en äkta, samtidigt är den allt för fin (och dyr) för att bruksköras. |
Transocean |
Högra sidospegel saknas. I Finland var dom däremot standard. Kanske ett vrak från Tyskland som fått ny lack och inredning sam en M5 maskin? |
| Sant, men bilen är ursprungligen importerad från Sverige och motorn bytt i Finland enligt säljaren. | |
|
Bilens utförande är, förutom fälgarna detsamma som en E28 535 jag dagligen gick förbi på vägen till jobbet under 2010, i Östersund. Den bilen hade redan S38B36 då och exporterades sedan till Finland. Kan ju vara ett sammanträffande, men vet inte hur många E28 535 utan M-paket, med den lacken och inredningen samt en S38-konvertering som delar det ödet. Ifall det är samma bil kan det ju vara värt att fundera på varför de säger att konverteringen gjordes i Finland. Bilen jag tänker på hade inte den fronten dock och backspegeln minns jag inget om, men mätarställningen var under 20 000 mil. Kollade upp den rätt utförligt då, hade ambitioner om att köpa den men det hann jag inte. |
|
| Okej. Ska kolla upp när den är importerad och annan info men som jag förstod så hade han ägt den innan och sagt till han som köpte att säga till om han går i säljar tankar och nu hade han köpt tillbaka den för ett tag sen. Tänkte på värde ökningen men en moddad lär ju inte stiga lika mycket? Iofs så är det ju inte därför jag köper. | |
Transocean |
Har varit till salgs i nästan fyra mån, först ville dom ha 19 900 € |
|
Hej, om du vill kan jag fara och kolla på bilen. Bor 10 min från firman och känner alla försäljare bra. Har en däckfirma och vi säljer i princip alla däck åt dem. Har nog sett bilen för en tid sen och den ser verkligt fin ut. |
|
| Pm | |
|
Bumppar tråden lite. Vad tycker ni att det är värt att betala för en sv-såld orginal e28 -87 , 535i, ca15k mil på mätaren och i riktigt fint skick +fullstämplad servicebok. Mycket nya delar bytt mm. Kanske svårt att säga men vilken prisklass ligger dom i? Tacksam för svar! |
|
|
Jag är inte den som kan prisbilden för E28 bäst men jag kan bidra med den bil jag sett på blocket under sommaren. Minns inte allt men det var en manuell 535i E28 av de senare årsmodellerna. Relativt låga mil och inget större fel enligt annonsen. Besiktigad och påställd. Minns inget om service eller utbytta delar. Till synes rostfri och inget nämndes om det i annonsen, men något litet fanns säkert. Har för mig säljaren, som haft den rätt länge, ville ha 39-49 000 någonting. Den såldes inom en vecka... ... till en "privathandlare" eller vad man ska säga. Några veckor senare dök den upp på blocket igen med en mer säljande annons för runt 80 000. Inget hade gjorts enligt annonsen, mer än att fälgarna bytts till 17" Style 5 eller liknande. Efter några veckor var annonsen borta, men jag vet inte om den blev såld. Det är det enda exemplet jag kommer ihåg från den här sommaren. Min gissning är att bilen du beskriver är värd minst 50 000 iaf, om den är manuell, och förmodligen mer. Men som sagt är jag inte så insatt i E28 |
|
| Tack för input :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.