|
|
|
|---|---|
|
Hittar inget konkret vad man behöver. 2VA ADAPTIVE DRIVE 522 XENON LIGHT 524 ADAPTIVE HEADLIGHTS 610 HEAD UP DISPLAY 8TH SPEED LIMIT INFO och regnsensor. borde väl bara röra sig om att byta höger spak till dubbelknapp samt koda om. Någon mer kvalificerad som vet | |
|
Du behöver faktisk inte ens spaken. Bara att koda när du har speed limit info. Då är helljusassistenten alltid påslagen när ljusknappen står i "A" läget på kvällen. |
|
|
Bra nyheter! Nu till kodningen, vem kan tänka sig att koda, gör BMW det om man ber dom? |
|
| Behövs det inte eftermontage av sensor? | |
|
Helljusassistenten använder sig utav en kamera/sensor (inte säker på exakt vad det är) som sitter under/framför innerbackspegeln. Se Länk Den behöver monteras och kopplas in på rätt databuss för att det ska fungera. |
|
|
@Chris87, verkar som du har helt rätt. saxat från BMW DE - Ein Kamerasensor in der Innenspiegelhalterung registriert das Scheinwerferlicht. Då är det kameran i backspegeln som sköter detta, den har jag inte. min backspegel ser ut så här Länk |
|
|
Så står det förvisso om bilden jag länkade. BMW Selective Beam underlättar mörkerkörning och ökar både komforten och säkerheten. Funktionen ger bästa tänkbara sikt i mörker, utan att andra förare bländas. BMW Selective Beam identifierar andra trafikanter och bländar av helljuset just där dessa befinner sig. Dess räckvidd på över 400 m ger föraren möjlighet att upptäcka risker i tid och gör det lättare att hålla kursen Länk |
|
| Automatiskt helljus av/på går att koda in precis som Sim skriver i sitt inlägg. BMW selective beam är något annat där höger och vänster lampor rör sig individuellt upp/ner/höger/vänster för att styra ljusbilden undan/förbi mötande bilar. Det är jag osäker på om det går att koda in. Fanns det som tillval 2012? | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Pimmp jag har en sådan spegel till salu. Är du intresserad så kan du skicka PM till mig. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.