|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, går i tankarna att köpa en BMW 525i e60 från 04, men jag har hört att den krånglar lite och att de är väldigt dyra delar och dyr försäkring och skatt, ni som äger den 525i? Tycker ni att det är värt att köpa den trotts det negativa? Mvh v | |
|
Hur långt har den gått, servicehistoria? Delar skiljer inte mycket jmft med nåt annat märke, finns att köpa på nätet, schmiedmann etc. Försäkring är dyr till BMW. Skatten är 3000/år. Jag är oerhört nöjd med min, samma årsmodell och version som den du är ev spekulant på. Har kört BMW i 30 år, denna är den bästa jag ägt, komfort, driftsäkerhet, finns lite krut när man behöver, skojig att köra, snygg, bra rostbeständighet. Skicket är allt, servicebok ett måste tycker jag, om privatimport, kolla noga historien. Det blir i slutändan en prioriteringsfråga, gillar man att köra bil, och behöver en praktisk bil på samma gång så finns det inte mycket som slår en BMW, punkt :-) |
|
|
Holmis63 Exakt så skulle jag med beskriva bilen, fast jag hade en -08. Precis samma overall. Mvh Jonas B |
|
| Aha japp, tack för svaret :) | |
|
Disclaimer: Nedanstående är givetvis ingen sanning som är representabel för alla e6x 04:or, men likväl min individuella erfarenhet. Hade en 04a i min ägo ett antal år och där krånglade ärligt talat det mesta som kunde krångla någonstans runt 20.000 mil och framåt. Därtill tyckte jag, egentligen sedan första dagen, att bilen var slö, fruktansvärt törstig och erbjöd de sämsta stolar jag kan dra mig till minnes ha provat. I förhållande till min upplevelse tycker jag totalkostnaden motsvarade extraordinär kapitalförstöring. Enda egentliga positiva är det stod BMW på huven och att den såg snygg ut. Återigen, detta gällde mig och min bil. Om du slår till hoppas jag du får en trevligare upplevelse än mig. Om budgeten tillåter vill jag varmt rekommendera dig att snwfla på senarr modeller av 5 seien. Det gjorde jag - och nu är jag hur nöjd som helst 😊 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.