|
|
|
|---|---|
|
Hej alla har Motor männen som försäkring på bilen en BMW 320D 2007a . Vi hade tidigare en premie på 5** i månaden sen när nya perioden börjar så skulle den kosta 7** nått i månaden. Kontaktar dem och frågar varför. Då svarar de att de höjt alla sina bilar med den höjningen per månad. Så ni som börjar ny period i år och har motor männen. Hur mycket har er premie höjts med? Själv bytte vi bolag till Meca försäkring och samma innehåll som tidigare hel med alla tillägg så blev priset 498kr . Så jag lämnar nu Motor männen från och med 1 nästa månad. Lägre pris samt så vid eventuell skada så är det ok att lämna till BMW medan motor männen anlitar Bosse runt hörnet. Har erfarenhet min framvagn vibrerar fortfarande efter potthål och det är upp till mig att bevisa och lösa skadan själv. | |
|
Tjo... Har en 320D -09 Böt till Motormännen förra året från o haft Folksam i massor med år o dom bara höjde o höjde varenda år med olika bilar utan nån bra förklaring.. Fick pris ca 5K för ett år sen o förra veckan fick ja den nya lappen.. Samma pris som hela året innan.. |
|
|
Det är väl inte så konstigt egentligen, de flesta gruppavtal utfaller efter några år med ganska stora minus, för försäkringsbolaget. Försäkringsbolagets sätt att uttrycka det är att "just detta kollektiv av försäkringsgatagare bär inte sina egna kostnader". Saken är ju den samma; prisökningar. För övrigt är det ganska givet att alla försäkringspremier kommer att öka och öka i all oändlighet, av den anledning att bilarna blir dyrare och dyrare, i alla fall så länge inte kollektivet av försäkringstagare lär sig köra bättre. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.