|
|
|
|---|---|
|
Ett av mina park/varseljus slocknade. byte lampa, inget fungerade. Det är inga ström fram till kontakten. provade med orginallampa istället för eftermonterade ledlampor, inget funka. bröt strömmen ett tag, inget. Det är väl ingen säkring till bara höger lampa? har jag fel, isåfall vilken säkring? Klas | |
| Det underlättar om du talar om vilken det gäller. | |
|
forum för x-serien. alltså x5 |
|
|
Säkerligen FRM (ljusmodul) som stängt ner utgången. På BMW vill de byta ut FRM i dessa fall för runt 8000 kr vilket är rent nonsens. Går att nolla med Tool32 som ingår i ett INPA kit. Finns en del trådar kring detta. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
| en fråga, varför "stänger" FRM ner utgången? Lever den sitt eget liv och bestämmer? Eller vad beror det på? | |
|
FRM stänger ner utgången när man startat bilen 50 ggr med en lampa som bilen tycker är trasig. Ganska vanligt är att folk struntar i att byta "oviktiga" lampor som tex skyltbelysning. Men det blir som sagt löjligt dyrt om man åtgärdar felet på BMW. Sen verkar det också som att FRM faktiskt lever ett eget liv då flera jag pratat med hävdar att de inte haft varning på trasiga lampor men ändå råkat ut för detta. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.