AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.194

Bakljus i baklucka. E61 520d LCI

Ni
33
NickeZ28
E61 520d Touring -08
Camaro Z28 -95
Hej

Mitt ena bakljus har slutat lysa. Det är den biten av bakljuset som sitter i bakluckan. Och det är inte själva glödlampan utan de här 4 strimmorna med ljus.

Kan man byta denna ljuskällan på något vis ?

Med vänlig hälsning,
Niklas

Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Det är inte kablaget som är dåligt då? Börja kolla det.

Länk
Ni
33
NickeZ28
E61 520d Touring -08
Camaro Z28 -95
Ja det skulle det väl ioförsig kunna vara. Men det övriga runt bakluckepartiet funkar bra. Åtminstone som jag kan se.

Någon som vet var ljuskällan sitter som lyser upp "strimmorna". Jag vill börja där innan jag börja riva i kablarna.

Med vänlig hälsning,
Niklas

ol
161
olve
535D -07 LCI
Kolla jordkabeln i kontaktstycket till lamphållaren,säkert dålig kontakt där!
Ni
33
NickeZ28
E61 520d Touring -08
Camaro Z28 -95
Det verkar som att det ÄR kabelstammen som är paj ändå. Jag plockade bort ena bakljuset och kopplade på det på andra sidans kontakt, och då funkar det klockrent.

Det är väl bara en tidsfråga innan de övriga funktionerna kring bakluckan ger med sig.

Jag avvaktar till vad besiktningen säger innan jag lagar, jag har ju ett stackars baklyse kvar som lyser i själva karossen...

Med vänlig hälsning,
Niklas
Är det inte lika bra att fixa det innan besiktningen? Belysningen på en bil ska fungera. Att åka runt med trasig belysningen, speciellt nu när det går mot den mörkare tiden på året och då belysningen behövs som mest, känns ju en aning dumt kan jag tycka.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.