AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.070

Försäkringspremie bmw 640/650

Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Nu är ju försäkringspremien verkligen individuell!
Men vad betalar ni för en bmw 640/650?
Är den MYCKET dyrare än en vanlig 5-serie som den är baserad på?
Bilen börjar ju komma ner i vettiga pengar nu☺
Om du tar registreringsnumret från valfri bil på Blocket kan du göra en priskontroll på försäkringar hos flertalet olika hemsidor. Då får du reda på vad det skulle kosta dig.
Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Njae
Funkar inte ens på bmw originalförsäkring
De kräver att man ringer så de kan kolla vad man är för en filur ☺
Det funkade online på ett bolag o de ville ha 22000 för en helförsäkring.
Jag betalar idag 5800 för en 325 coupe.
Det är väl bara att ringa dem då?
...eller lägga in motsvarande reg nr på Insplanet, så ser du rätt väl var det hamnar i storleksordning.

/Anders
Al
75
AlexW
325CI M-Sport -01
Freddan, det skall funka utmärkt så länge du skriver in regnumret på en svensksåld bil. Det är när man trycker in regnummer på importerade bilar som dom börjar bli griniga.
Visa användare
3.140
AlexanderK
I3s 120
Z4 E89 23i manuell
Sökmotorerna typ Insplanet och Compricer funkar sedan några år på vissa privatimporterade bilar, men inte på alla.
Man måste i princip ringa och fråga, det kan också vara så att just den som svarar inte kan ge något pris utan måste fråga vidare.

Jag ringde runt i höstas när jag kikade på bilar och hade en liknande med rätt årsmodell som referensbil. Det skiljer sig ju sen lite mot vad det faktiskt blir på den bil man till sist köper.

Man, 36år gammal, boendes i Malmö gav ett intressant prisintervall på 17-45k om året.

Slutade med Länsförsäkringar runt 17k om året.

650i, xDrive, M-Sport årsmodell 12 uttagen i Tyskland i maj 2012. Jag importerade den själv, antagligen kan det bli lite billigare för en svensksåld men vad jag förstått gör inte LF någon skillnad på importerade, andra (bland annat BMW orginal) gör fick jag reda på när jag ringde runt.
Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Ringde Vardia som jag har som försäkringsbolag
De erbjöd bara trafikförsäkring på grund av att den är för motorstark.
Bmw originalförsäkring ville ha 21600 kr...
42 år eget garage max 2000 mil
Jag passar...
Det är inte billigt, men så är det en bil med rätt bra prestanda för att inte vara en M-bil.

Samtidigt är det värt att ringa runt, första budet jag fick var 3600 i månaden. Passade också. Det verkar vara en helt sjukt skillnad i premier mellan bolagen på dessa bilar.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Kolla Länsförsäkringar, de brukar vara billiga på sådana bilar (för mig iaf..)
Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Länsförsäkringar var ännu dyrare...
Får en känsla av att många försäkringsbolag helst inte vill försäkra och därmed "prisar bort sig"
Hade tidigare en Audi med 300 hk och givetvis fick man betala lite extra för alla hästar,,,, men inte i närheten av detta.
Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Trygg hansa ville ha 16000 kr
Stora prisvariationer!
Modellen är ju grymt läcker!
Får ta en funderare om rätt objekt dyker upp för vettig peng.
Lämplig peng för 2012 med massor med lull lull?
Svårt att säga när utbudet är så pass litet. Jag betalade 50k euro i Tyskland för min, inte superutrustad men den hade det jag ville ha. Det enda jag eventuellt skulle kunna tänka mig var komfortstolar och B&O-ljudet men då var utbudet så litet att det var svårt att hitta något vettigt (till rätt pris). När jag köpte min hade den gått 4300 mil, det varierar friskt i miltal på bilarna även om ganska många gått ganska så lite faktiskt.

Att tänka på är också att från och med modellår 2013 så är det den nyare motorn och ett par andra saker som är standard (LED om jag inte minns fel) men då är de givetvis något dyrare också, jag tyckte inte det var värt att vänta eller betala mer.

Jag hade nog tvekat på att betala mycket mer än 500k för en 650 nästan oavsett utrustning. De sjunker som en sten i pris och är inte lätta att sälja. GC är väl lite rimligare i och för sig. Efter att ha haft min i ett drygt halvår så förstår man varför. Jag älskar bilen och den passar min situation kanon. Men den är nästan groteskt opraktisk för sin storlek så i stort sett köper man en ren nöjesbil.
Fr
71
Freddan74
Kia Picanto-2016
MG4
Är i så fall 640d som är aktuell.
Yepp! Opraktisk! Men sååå snygg!
Funderade på 4-serie coupe men ljudnivån (från däcken) ska tydligen inte vara något vidare!
6-serien borde ju vara betydligt bättre?
Jag kör på original M-sportfälgar (M373) och även om däckljudet blev bättre med Michelin PSS än med run flat så är den inte tyst på svenska vägar. Det är nästan lite provocerande att köra utomlands eller på de få vettiga sträckor som finns i Sverige. Men det gäller för alla bilar. Jag skulle inte säga att den är tyst, men den är inte högljud heller. Enklaste är väl att försöka hitta en att provköra, det ligger ändå några ute hos handlare.

Det går ju också att gå ner i däck och hjuldimensioner vilket ju rimligtvis bör minska ljudet. Det finns någon tråd här på forumet med där någon hade viss framgång med större men bättre fälgar i kombination med vissa däck.

Jag tycker även att Hifi Pro-ljudet är riktigt bra. Behöver inte skruvas upp särskilt mycket för att dränka vägljudet ordentligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.