|
|
|
|---|---|
|
Hej ska ev köpa en X3:a men tycker serviceintervallen enligt serviceboken ser lite långa ut, se bif bild. Konditionsbaserad service är lite klurigt... Förra ägaren (bara 1) hävdar att bilen servats enligt uppmaningar | |
| Bild? | |
|
Fattar inte hur jag lägger till en bild så jag får skriva: Service: 3732 mil, 2011-11-15 8118 mil, 2014-06-09 10764 mil, 2016-02-09 |
|
|
Har ju gått lite väl långt mellan intervallen... dessutom för lång tid. Är det bytt olja vid sista tillfället eller är det bara nåt annat? /Jonas |
|
| Oljan är bytt vid alla tre tillfällena | |
|
Vad är det för årsmodell? i trafik när? Jag skulle nog avstå... /Jonas |
|
|
5000 mil och 3 år är definitivt inte korrekt intervall. Med den serviceboken är det stor risk att maskinskadeförsäkringen inte kommer gälla. ------- //Lövet |
|
| Tack för svar. Det är årsmodell 2011, togs i bruk dec 2010. | |
| Lövet det är väl snarare 4400 mil och 2,5 år. Jag ska ringa BMW imorgon | |
| Känns som om det missats en service mellan första och andra. | |
| Se om du kan få tag i tidigare ägare och fråga om servicehistoriken, om det har gjorts en service som inte registrerats. Som Grelle nämner så är det mellan första och andra servicen det skulle vara isf. | |
|
@BenArvid: ~24mån/3000mil var det sist jag läste något om det ------- //Lövet |
|
| Lövet. 3000 mil är inget som BMW tillämpar. De tre senaste nya BMW jag har direktkontakt med har inte velat service före 3800 mil. De går främst långkörning så det kan förklara den långa sträckan. Men BMW har inget max vid 3000 mil som de har vid 2 år. | |
| Nu har jag pratat med BMW:s återfösrälare. Den första servicen vid 3700 kan de inte uttala sig om. Den gjordes av en BMW-åf som inte finns kvar. Servicen vid 8118 mil ser ut att vara överskriden med ca 1300 mil. I övrigt normalt. Fick inga vettiga svar om jag bör avstå köp mer än uttalanden typ "motorns livslängd kan eventuellt förkortas" om servicens överskrids. Tja ja vet inte ja. börjar luta åt at skippa köpet eller nojar jag i onödan? | |
|
...överskriden med 1300 mil utifrån redan toklånga serviceintervall!? Känns som en ägare som skiter i bilen som har haft den - jag skulle letat efter en annan bil. Mvh JohanB BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Alternativt prutat ned den till en nivå så iaf ett kamkedjebyte täcks av prutmånen. | |
|
Det blir inget köp, känns inte rätt i magen. Tidigare ägares ord om att den servats enligt plan var uppenbarligen bara snack. Säljaren tar det inte på allvar. Skulle iofs inte förvåna mig om den rullar vidare problemfritt. Tillbaka till ruta ett. Tack för svar och rådgivning! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.