|
|
|
|---|---|
|
Hej På min X5 har jag problem med matta baklysen på bakluckan men inte på skärmarna. Är detta ett vanligt problem. Hur gör jag för att fräscha upp dem eller får tag på fräscha begagnade? Med vänlig hälsning Pontus | |
|
Våtslipa, polera, klarlacka. Samma problem på e39 Touring. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Tack för svaret! :) Är det tidskrävande? Kanske bättre att satsa på nya bättre begagnade? Mvh Pontus |
|
|
Nä det går rätt fort. Men kolla om du får tag i nya annars är det bara att hugga i. Mvh Ola Min bil: Länk |
|
|
Hej Jag hade samma problem på min 4.6:a. I somras tog jag tag i det... Det är enkelt och tar inte speciellt lång tid. Skruva loss glasen från bilen, de sitter med 3 skruvar Sedan våtslipade jag med 600 och 1200 papper tror jag det var. Efter det så polerade jag med autosol och polermasking....fick hålla i l glasen och polera, lite meckigt men det gick. Tror jag lade ner en halvtimme per glas, de blev nästan som nya. |
|
| Tjena. Jag har haft samma problem, nyskick i glans på dom yttre glasen. dom inre på luckan mjölkigt vita. jag använde 600,1200,2000 våtslip, och sedan turtlewax cleaner med maskin. avsluta med ett lager wax för hand. Dom ser ut som nya =) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.