AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.266

Läckande luftfjädring E39 2001

Jag sålde en E39 till en bekant för en tid sedan, och när jag sålde hade den problem med att bilen sjönk på ena sidan när bilen stått tex under natten ! Jag bytte båda bälgarna innan jag sålde bilen, men felet kvarstår. Har provat att spruta läckspray på alla slangar och kopplingar, men det syns inget läckage!
Om det skulle vara fel på nivågivaren så tycker jag att varningslampan på displayen borde lysa, men inget
lyser, och kompressorn går igång direkt när man öppnat bilen, för att fylla bälgen till rätt höjd!

Nu börjar det bli lite surt mellan mig och köparen, som tycker att jag ska fixa problemet,men jag har slut på ideer vad det skulle kunna vara, och börjar misstänka ett inre läckage i kompressorn!

Vet att E61 har stora problem med att nivåregleringskompressorn rasar, men har aldrig hört att det skulle vara problem med E39:ans!

Skulle vara enorm tacksam om lite tips gällande detta!
jb
42
jboren
530i Touring 2001
Läs här:
Länk

Kolla vad sferley skriver det kanske är en hjälp.
Visa användare
5.115
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
mach170, det sitter ett ventilpaket på kompressorn som kan strula. Jag hade exakt samma problem på en bekants bil. Slutade med att jag köpte en beg kompressor inkl ventilerna och bytte hela klabbet.

Mvh Ola

Min bil:

Länk

ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Om det inte finns ngt läck i anslutningar (inkl tankarna) så Länk
Hej o tack för svar! Det verkar troligt att det är ventilpaketet som är otätt!
Ska titta på det i veckan o se om det går att fixa utan att byta hela kompressorn!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.