AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
880

Halogen till xenon / aux problem bmw 320d -13

Bm
4
BmwSwe
320d -14
Hej!

Jag har en Bmw 320d -13 med halogenstrålkastarna. Nu är det så att jag vill byta till xenonlampor med angeleyes.

Går det att köpa xenonstrålkastarna och bara byta ut eller hur ska man göra?

Sen undrar jag också hur man kan spela musik från mobilen t,ex spotify. Har testat med vanlig aux kabel då bilen inte har bluetooth funktion men det fungerade inte.

Mvh
Det finns ingen eftermonteringssats för xenonstrålkastare. Tyvärr får du byta bil om du vill ha det.

Beträffande Spotify så ska det räcka med att ansluta en vanlig ljudsladd mellan bilen och telefonen. Vad har du för mobiltelefon? Starta Spotify på telefonen, höja telefonens ljudvolym till max och välja AUX som ingångskälla i infotainmentsystemet.
Bm
4
BmwSwe
320d -14
Okej, så bmw kan inte byta till xenonstrålkastare på något sätt alls? Då kanske man får fundera på att byta bil.
En BMW verkstad kan inte göra det.
Möjligtvis att du själv kan skruva dit xenonstrålkastare i fronten på bilen, men det ska till så många fler saker för att få till en korrekt fungerande installation att det inte är ekonomiskt försvarbart. Bara som ett exempel kostar xenonstrålkastare runt 8000kr/st.

Vill du ha xenonstrålkastare är det enklast att byta bil.
Tyvärr. Byt bil om du vill ha xenon.

Som Chris skriver är det inte bara att byta strålkastare, det är även moduler, sensorer, ljusreglering mm som måste bytas, vilket sammantaget blir mycket kostsamt. Dessutom tillkommer allt arbete på det.

Om du tittar efter andra bilar, kom ihåg att det felaktigt står xenon i många annonser, trots att bilarna ibland har halogen. Både bilhandlare och privatpersoner försöker med den fulingen. Dubbelkolla mot utrustningslista och på plats.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.