AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
1.729

BMW 116i - Lite extra klös?

Ke
8
Kentan900
116i - 08
Hejsan!

Jag är ny på detta forum och hoppas jag är på rätt avdelning.

Jag äger just nu en BMW 116i med årsmodellen 2008 och jag har undrade om det finns någon möjlighet till lite förbättring när det kommer till lite mer klös i bilen?

Jag förstår att det kan vara svårt utan en turbo men jag menar rent generellt om det finns några små knep man kan tänka sig.

Vänliga hälsningar

Kentan900
Sl
1.147
Slippy
M3 touring comp 2025

Länk
Ke
8
Kentan900
116i - 08
Jag funderade på att lämna in den för Steg 1 och Steg 2 men enligt min mekaniker som jag har varit kund hos länge tyckte att det kunde vara lite onödigt då jag varken har en diesel bil eller turbo.
Tu
269
Tummps
530iA E61 -05
Vad har du för motor?

Om du inte / är osäker på hur du tar reda på informationen, kopiera in de 7 sista tecknen i ditt chassinummer på följande sida: Länk
Chassinummer kan du få reda på via transportstyrelsens sida.
Ke
8
Kentan900
116i - 08
Ah ok! Vad får jag reda på med denna hemsida?
Tu
269
Tummps
530iA E61 -05
Du får reda på allt din bil var utrustad med, från fabriken. Blandannat motorkoden
Ke
8
Kentan900
116i - 08
Kanon, jag får testa detta.
Ke
8
Kentan900
116i - 08
Så nu fick jag upp massor av information, vad kan jag göra med denna motorkod?
Det är nog billigare att byta bil... Då får du nåt som behåller sitt värde, en trimmad 116i sänker bara värdet på den.
Eller så kan du sätta i/på sportluftfilter och sportavgas, den kommer låta mer och kanske lura hjärnan att det är mer klös.. Det kan faktiskt vara kul att få jobba motorn lite för att få fart, så inget fel på det så. Men om du vill komma ikapp grannen med sin gamla femmans GTI eller dyl. - nej glöm det inte värt det.
Ke
8
Kentan900
116i - 08
Just nu så känner jag samma sak. Bilen i sig är trevlig men, ja. Man vill ju alltid ha en snabbare bil. Man får väl gå till banken igen och be om ett trevligt lån till en M3.

Jag får tacka så mycket för era råd!
gr
1.036
groggyfroggy
Alpina D3 Biturbo e90
Land Rover Discovery LR3
Mercedes-Benz R280 CDI Optituning
VTECH hade ju annars ganska bra %uell ökning på den motorn!

122 hk till 150, borde kännas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.