|
|
|
|---|---|
|
Köpte nyligen en 530xd 2014 som har m-sport klädseln. Klädseln har blivit väldigt sliten där man går in i bilen, frågan är om det är fler som har samma problem? Har hört att flera kör med noppborttagare på alcantara, men här är det tygklädseln som är trådig. Lägger med en bild så ni kan se hur det ser ut. Länk | |
|
Hur långt har bilen gått? Min 320d -13 med samma typ av klädsel såg ny ut vid 6000 mil. På bilden ser det nästan ut som om det är något vasst som skadat klädseln upprepade gånger. Har sett ett youtube-klipp där en kille fick ett bra resultat med rakkniv. Gäller ju att ha lite erfarenhet men resultatet såg bra ut. |
|
| Det hänger nog mycket på tidigare ägare. Vissa ålar över valken och då sliter det såklart mer, andra har någon jacka eller byxor med vassa metallkanter och om det är en person som ålar sig ur stolen med vassa kanter på jackan... Ja, då sliter det snabbt, oavsett om det är läder eller tyg. | |
|
Den har gått ca 5000 mil. Kan man få någon hjälp från BMW tror ni? |
|
|
Hur menar du? En BMW ÅF hjälper självklart till... mot betalning. Men menar du att de ska ta kostnaden för slitaget som tidigare ägare stått för? Svårt att se varför de skulle göra det. Köpte du bilen av en BMW ÅF? Såg du slitaget innan du slog till och var medveten om det? |
|
|
Tänkte om det var ett känt problem och att BMW kan ta det på garanti. Jag såg det innan jag köpte bilen, men det var det enda felet på bilen, så i min totala bedömning inför köpet så var detta inte en stor grej. |
|
|
Efter tips från Nicklas på Pingens så har jag använt en vanlig tändare och försiktigt svept över fibrerna så de smältes. Resultatet blev över förväntan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.