AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
6.994

Ränta hos bmw finance?

Tänkte höra vad ni har för ränta hos bmw finans?

Jag har beställt ny bil och tänkte låna av dom till 2,95% ränta... Fick nu erbjudande av min egna bank (Nordea) att låna av dom för 2,87% istället...

Är det värt att ge sig på en "förhandlingsrunda" med bmw?
Vad har ni andra fått för ränta hos dom?
Visa användare
1.455
tegel
E82 125i Coupé 2012
F07 530d xDrive 2016
Enligt tidigare erfarenhet kan man förhandla precis som med banken.

/M

Mina bilar: Länk
Ok.

Fick 2,95 av säljaren (3,95 har dom som "listränta"), mer än det kunde hon inte göra sa hon... så det e väl precis som med vanliga banker :D
Får nog ringa henne imorgon å se om hon e villig å sänka sig en halv procent :)
Kan tillägga att jag e fortfarande nyfiken på vad ni andra har fått för ränta... kan vara bra att veta inför förhandling...
Det beror väl på hur mycket man lånar?
Vinyl> gör det? :)
aja jag kommer att låna 360k, 80% av bilens värde... 2,95% ränta har jag blivit erbjuden av bmw...

Någon annan som vill dela med sig?
e3
336
e39520it
520dT -14
Nu sitter jag inte i Sverige så räntan är därför inte jämförbar, men iaf så var räntan lika förhandlingsbar som priset på bilen när jag köpte här i Norge. Tyvärr var det lite krångligare med lån hos BMW Finance efter köpet om man hade några frågor.
me
364
mephisto
M240i/6 -17
2,50 % var möjligt senast igår. Lite dåligt bud av din bank tycker jag.

mephisto > tack för svar! Då e det helt klart 2,5% jag kommer vilja ha om jag ska låna av bmw istället för nordea.

Angående räntan hos banken, antingen e jag dålig på å förhandla eller så e jag inte en tillräckligt bra kund :)
Har nordea och dom erbjuder ju varesig bra aktiehandel eller pensionsförvaltning så det ända jag har hos dom är lönekonto och huslån (på ett nyköpt hus så känns inte lönt att värdera upp och låna på det än...)
Om du lånar pengar utav Nordea blir då bilen säkerhet för lånet? Det blir den hos BMW finans.
Chris87 > Japp, 2.87% ränta med bilen som säkerhet hos Nordea.

Någon där ute som vill dela med sig om vad ni fått för ränta?
Hur många alternativ finns det hos Nordea när det gäller att bestämma månadskostnad, avbetalningstid och restskuld?
Personligen hade jag kontrollerat vad som gäller om lånet löses innan bindningstiden på lånet uppnåtts om jag lånat från en bank. Villkoren tycker jag är minsta lika viktiga att jämföra som räntorna.
Billigast rimliga ränta är väl runt procenten just nu, blir ju betydligt enklare att få det på ett nytt lån om du sitter på en fastighet med bolån. På min förra bil hade jag 2.25% i ränta, rent billån via Swedbank. Bra kontakt med sin bankman är a och o.
Chris >> 0 kr i uppläggningsavgift och 0 kr i "administrativa avgifter" är för mig en självklarhet. Samt att kunna lösa lånet när man vill. - detta är något ALLA erbjuder.

dd88 >> Dessvärre har jag ganska nyköpt bostad som redan är belånad till ~85%... ser inte en ekonomisk vinning i att värdera om huset idag för att kunna låna en del på det... detta tänkte jag göra om 2-3 år istället...

2,25% låter bra - i mina öron :)

Vad har du för bank och ränta idag?
Fr
64
Frenor
M140i -17
Mazda CX-5 -15
Vespa GTS Super 300 -14
Svensson: Ränta är ju en sak men vad blir det för effektiv ränta? Kör du restvärde för att få ner månadskostnaden eller kör du en rak amortering?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.