|
|
|
|---|---|
|
Vad ska man köpa för bmw 5 serien från årsmodell 2012 max 75000 mil 240 hk minst och auto, vad är standard utrusting ? adaptive farthållare ? vilken får man mest utrustning med vilken modell är mest pålitlig vilken är billig prisvärd ? vilket försäkringsbolag har ni för er helförsäkring ochfinns det någon bättre än länsförsäkringar som jag har som ger försäkring på maskin och ac tex upp till 12000 mil eller 8 år mer mil för en diesel. | |
|
Har en honda Accord sista modellen som såldes i Sverige, en japansk bmw. Bra bil, men har blivit mer och mer sugen på en bmw då jag sett en del fina på autobahn, och har ägt en äldre bmw innan E39. Har inte riktigt vågat då jag läst om de som har haft problem med sina bilar här, men det kan en förskäkring lösa åt en. Så hoppas på en slant för min honda spara en del o lån på resten och kunna köpa en trevlig bmw med mer utrustning än min honda, större motor och mer komfort :) |
|
|
Kolla med Insplanet, köpte 2 försäkringar där idag på bil. Dom är bra på jämförelser Crille |
|
|
Tack ja där kan man börja med o kolla :) mvh |
|
|
De som gav längst försäkring var NU! de gav 10 år och 12000 mil, har aldrig hört talas om dem. Någon med erfarenhet ? Mvh |
|
| Såg någon bmw parkera när det var mörkt ute hade lampor vid hantagen på dörrarna så snyggt,blir så sugen på en bmw :) | |
|
Hade hoppats på lite mer action i den här tråden vad gäller köpråd. Är det en bra lösning att köpa en mindre motor och sedan trimma, kommer man billigare undan än om man köper med större motor ? M v h |
|
|
Köp en 530d. Vad som är standardutr ser du på bmw's hemsida. Den säljs än idag. Adaptivt farthållare är inte standard. Bäst utrustning får du genom att välja ett exemplar med mycket utrustning, inte genom att välja en specifik motor. |
|
|
Sidor som insplanet tex kan vara en bra start men dom jämför bara mellan ett begränsat antal bolag. Så när man väl har hittat ett objekt rekommenderar iaf jag att man får ta sig tid att ringa runt till så många bolag man kan. Det är enda sättet att verkligen hitta det bästa/billigaste alternativet. Finns tyvärr inga genvägar. Just nu har jag If, innan dess originalförsäkringar. Andra bolag som har vart billigast tidigare med div bilar har varit Trygg Hansa, Aktsam och Dina Försäkringar. Men det är en riktig djungel... |
|
|
Grelle ok men ofta tycker jag att det är mer utrustning på en bil med större motor än en med mindre. låter som den kostar en slant om den inte ska vara så gammal och gått så långt vill helst ha bensin då jag kör många små korta sträckor, då kanske inte batteriet hinner ladda på så korta sträckor. Vad får man för 5-serie för 200-300k ? med mycket utrustning gärna hållbar men stor motor gått under 8000 mil och helst inte äldre än 2012-13 ? M v h ps. Är det bättre att ta hjälp av någon och importera en bil så man har större utbud, brukar det påverkaa försäkringen mycket negativt ? |
|
|
IMpnaz ja man får kanske lägga ner någon timme på det här just nu har jag länsförsäkringar jag får rabatt för jag samlat allt hos dem men nu äger jag inte en BMW. M v h |
|
|
John g, det stämmer att de som köpare som väljer större motorer ofta väljer mer utrustning. Men det varierar mellan bilarna beroende på hur utrustningskåt nybilsköparen var. Kolla på blocket så ser du vad du får för 200-300'. Finns okej utbud i Sverige, men jämför med Tyskland om du vill. |
|
|
Tycker det blir begränsat när man vill ha bensin, ser att man kan få rätt fina i 3 serien vet inte om det är så stor skillnad mellan 5 och 3 serien, gilla komfort och så är jag lång 193 därför tänkte jag mig 5 serien. Fast 3 serien är kanske mer sportig. M v h |
|
| Provkör. Båda finns ju hos handlare idag, ingen av dem är ju utgången modell. 193 bör fungera bra i 3-serien. | |
|
193 ? vad är det ? M v h |
|
|
ok nu förstår jag min längd ok började kolla efter modell lo. Snart dags o sova några timmar. :) M v h |
|
|
Är det någon av 528i 530i 535i F10 motorerna som varit mindre bra eller är alla säkra köp om man sköter dem ? M v h |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.