AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.417

535d LCI Ryker och luktar i kupén

Ol
19
Olssons
535d E61 M-sport -08
Jo som rubriken lyder så har jag en 535d e61 lci -08 som det är lite problem med.

Bilen är trimmad av Vtech och partikelfiltret är borttaget nyligen, men det luktar avgaser om jag öppnar huven, det kommer även in i kupén. Det luktar alltså knappt någonting ur avgasröret om den står på tomgång men luktar mycekt i motorrummet vilket inte är normalt.

Vet inte om det har något med det att göra, men bilen ryker även blåvitt IBLAND när jag släpper av i en nedförsbacke t.ex. Det låter även grövre i avgassystemet i samband med att den ryker, för att sedan sluta helt med rykandet och ljudet.

Någon som har något tips på vad det kan vara som orsakat detta problem? Har haft det ett tag nu och börjar bli trött på att ha bilen ståendes på verkstan hela tiden.
ju
164
juha01
F10 -15
Spontant låter det som att partikelfiltret rengörs när detta ljud uppstår. Finns en annan tråd här om du bläddrar ned lite som heter nåt i stil med "ljuddämpare 520" el dyl.
Ol
19
Olssons
535d E61 M-sport -08
Lite så jag tänkte också, så Jag ringde vtech och fråga men de tyckte han inte lät som mjukvara.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.